افزایش ۳۷ درصدی ذخیره‌ی خون بند ناف در خراسان جنوبی

مسئول بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از افزایش ۳۷ درصدی ذخیره خون بند ناف طی یک ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش“پیام خاوران “ ، ملیحه بهنامیان با بیان اینکه فعالیت نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف جهاددانشگاهی از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته ذخیره خون بند ناف در استان افزایش ۳۷ درصدی را تجربه کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به مزیت‌های درمانی سلول‌های بنیادی خون بندناف، پیشرفت‌های علمی و نظر به این که فرصت ذخیره سازی سلول بنیادی بندناف برای هر کودک تنها یک بار در طول زندگی و آن هم موقع تولد نوزاد است، به خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزندشان هستند توصیه می‌شود از این سرمایه ارزشمند برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

مسئول بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان‌های خون، سرطان مغز استخوان، نقص سیستم ایمنی، انواع کم‌خونی‌ها و تالاسمی با استفاده از پیوند سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است و درمان بیماری‌های پارکینسون، دیابت، ام‌اس، سی‌پی و اوتیسم در مرحله تحقیقات است.

بهنامیان تاکید کرد: سلول‌های هر فرد از بدو تولد تا زمان پیری شامل سه سلول است، سلول‌های کم‌توان و پرتوان و همه توان. با توجه به این که سلول‌های بنیادی خون بند ناف از نوع سلول‌های همه‌توان است و دارای قدرت درمان بسیار بالایی است به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود از این امکان برای تضمین و پس‌انداز سلامتی خود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: خانواده‌هایی که قصد ذخیره‌سازی دارند می‌توانند از هفته ۳۶ بارداری با مراجعه حضوری به نمایندگی یا از طریق سایت شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان اقدام کنند که پس از بررسی اطلاعات اولیه اگر مادر از لحاظ پزشکی و طبق قوانین استانداردهای ذخیره‌سازی جهانی مشکلی نداشتند ثبت‌نام متقاضی صورت می‌گیرد و پس از آن در روز زایمان کارشناسان خونگیر ما در سطح استان نمونه‌گیری را انجام می‌دهند و بلافاصله پس از خونگیری نمونه به بانک رویان تهران انتقال داده می‌شود.

بیشتر بخوانید   کشت و تولید زعفران منحصر به خراسان جنوبی است

بهنامیان گفت: هزینه اولیه قرارداد حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پرداخت شارژ سالیانه تنها ۱۶۰ هزار تومان است که امکان پرداخت هزینه اولیه به صورت اقساط و تسهیلات وجود دارد.

یادآور می‌شود، متقاضیان می‌توانند از خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته از طریق مشاوره تلفنی با شماره ۰۹۱۵۵۶۱۳۰۷ استفاده نمایند.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها