برگزاری نخستین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش های علوم انسانی در بیرجند

 نخستین همایش ملی “آب، فرهنگ و پژوهش‌های علوم انسانی” از امروز یازدهم شهریورماه به‌مدت ۲ روز به‌ صورت مجازی در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

محمدرضا عزیزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران ” اظهار داشت: نخستین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‌های علوم انسانی به صورت مجازی در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

وی با بیان اینکه این همایش از امروز یازدهم شهریورماه به‌مدت ۲ روز به‌ صورت مجازی در دانشگاه بیرجند آغاز شده است افزود: اختتامیه این همایش فردا ۱۲ شهریورماه برگزار می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‌های علوم انسانی با اشاره به اینکه این همایش ماهیت ملی و میان رشته‌ای دارد بیان کرد: حوزه‌های تحت پوشش این همایش شامل ادبیات، علوم انسانی، فلسفه، فرهنگ، تاریخ، جامعه شناسی، زبان و ادبیات و غیره هستند که در ذیل هرکدام محورهای دیگری تبیین می‌شود.

عزیزی به اهداف برگزاری این همایش اشاره و تصریح کرد: این همایش با هدف معرفی جایگاه آب به‌عنوان یک کالای فرهنگی و تاریخی برگزار شده و نوع نگاه ایرانی را نسبت به آب تبیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این همایش در ۶ پنل تخصصی و یک افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری مراکز علمی معتبر، دانشگاه‌های مهم کشور اعم از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه الزهرا، دانشگاه زابل، دانشگاه علوم قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

دبیر علمی نخستین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‌های علوم انسانی یادآور شد: این همایش با همکاری دستگاه‌هایی اعم از شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی بیرجند و منطقه ویژه اقتصادی استان برگزار می‌شود.

عزیزی اظهار داشت: سخنرانان این همایش محمدحسین بابایی یزدی (جغرافی دان و استاد دانشگاه تربیت مدرس)، نعمت الله فاضلی (انسان شناس و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، فرشاد مومنی (اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی) و مهدخت پورخالقی چترودی (شاهنامه شناس و استاد دانشگاه فردوسی مشهد) هستند.

بیشتر بخوانید   سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه بیرجند دوباره فعال شد

وی از ارسال ۱۲۹ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۵ مقاله پذیرفته شده و ۳۵ مقاله به صورت سخنرانی در ۶ نشست تخصصی در دو روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها