هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی مدارس تاکنون هزار و ۴۰۰ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران “ مصطفی بهی اظهار داشت : این مدارس با همکاری آموزش و پرورش استان به ما معرفی شدند و در صورتی که مدارس بیشتری معرفی شود نسبت به هوشمندسازی آنها اقدام می‌کنیم.

وی بیان کرد: مدارس شهری یا روستایی استان با هدف برقراری عدالت آموزشی و بهره‌مندی دانش‌آموزان سراسر استان از آموزش الکترونیکی به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح هوشمندسازی مدارس کشور براساس برنامه توسعه برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

وی گفت: تمامی هزینه‌های اجرای شبکه و تجهیزات تحویل سرویس به مدارس از محل اعتبارات ملی طرح USO پرداخت می‌شود و سرویس به صورت رایگان در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

بهی اضافه کرد: نخستین بار در استان خراسان جنوبی با پیگیری استاندار، طرح هوشمندسازی مدارس در همایش روز ملی روستا و عشایر که ۱۵ مهر ۹۸ در خراسان جنوبی برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد ۱۰۰ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

وی گفت: با اجرای پایلوت طرح در ۱۰۰ مدرسه روستایی خراسان جنوبی، تاکنون در مجموع یک هزار و ۴۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی اظهار داشت: پس از توسعه ارتباطات روستایی و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گامی مهم و با هدف برقراری عدالت آموزشی و کاهش شکاف آموزش الکترونیکی شهر و روستا، طرح پیاده‌سازی شبکه هوشمندسازی مدارس را اجرا می‌کند.

براساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا شروع سال تحصیلی مدارس ۱۵ شهریور است و همه دانش‌آموزان باید تحت آموزش قرار بگیرند اما کیفیت عرضه خدمات آموزشی می‌تواند به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلویزیونی، بسته‌های آموزشی یا شبکه شاد باشد که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نقش مهمی در این فرایند آموزشی دارد.

بیشتر بخوانید   ۴ پروژه رسیدگی الکترونیک در بیمه سلامت کشور اجرا می شود

۱۷۸ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی و ۱۲ منطقه آموزشی تحصیل می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها