شهریور ماه،سالگرد ترنم عشق بر وادی دل ها|مهناز نجفی

  • کدخبر: 17726
  • چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹ - ۰۷:۵۱

در ششم شهریور ماه سال ۱۳۷۸ رهبر فرزانه و معظم انقلاب قدم بر چشم ما مردمی نهادند که سالها در انتظار چنین روزی بودیم، روزی که زبان و قلم از وصف شیرینیش عاجز مانده اند.

به گزارش ” پیام خاوران ” هفته دولت از دوم تا هشتم شهریور هر سال، فرصت مطلوبی است تا بخشی از خدمات دولت ها را به مناطق مختلف کشور از جمله استان خراسان جنوبی مورد بررسی قرار دهیم. دولت های محترم در همه ی سالهای پس از انقلاب، خدمات بی شائبه ای به استان ها  داشتند. هر چند این خدمات فراز و نشیب هایی داشته، اما واقعیت آن است که همگی ذیلیک پرچم واحد و حقیقییعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با هدف ارتقاء سطح زندگی و تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم منطقه ایجاد شده اند.

همزمان با هفته دولت در سال ۱۳۷۸ یک اتفاق بسیار ویژه و نادر در سالهای پس از انقلاب در کشور افتاد و از قضا این رویداد بسیار شیرین و مهم که تقریباً در هیچ سال دیگری تکرار نشد، سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در ششم و هفتم و هشتم شهریور سال ۱۳۷۸ و همزمان با هفته دولت به شهرهای بیرجند، نهبندان و قاین بود.

در ششم شهریور ماه سال ۱۳۷۸ رهبر فرزانه و معظم انقلاب قدم بر چشم ما مردمی نهادند که سالها در انتظار چنین روزی بودیم، روزی که زبان و قلم از وصف شیرینیش عاجز مانده اند.

مرور آن روز بی مثال برای همه ما هم استانی ها چه آنان که ششم شهریور را به چشم دیده و به دل لمس کرده اند و چه آنان که خاطره شیرین ششم شهریور را با گوش دل شنوا بوده و هستند، سرشار از شوقی وصف ناشدنی است شوقی که در دلهامان ماندگار و برچشم هایمان جاریست.

بیشتر بخوانید   روابط عمومی را جدی بگیریم!!

خالی از لطف نیست اگر ششم و هفتم شهریور ماه ۷۸ را جاودانه ترین روز مردم استان خراسان جنوبی مخصوصاً  مردم بیرجند و نهبندان بنامیم.روزی که به ان افتخار میکنیم و بر خود میبالیم از میزبانی مهربانترین رهبر، رهبری فرزانه که با قدوم سبز ومهربانش مرهمی بر دلهای بیقرار بود.

بیش از ۲۰سال از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شهرهای جنوب خراسان  می‌گذرد و مرور خاطرات این سفر شیرین  برای بسیاری از مردم این دیار همچنان گرم و لذت بخش  است.

هیچ یک از ما فراموش نخواهیم کرد چگونه سیمای شهرهای جنوبی خراسان سرشار از شور و نشاط مردم چشم انتظاری شده بود که مرهمی جز دیدار یار نداشتند ، مردم بی قراری که  اشک شوق چشمشان را برای دیدن رهبری فرزانه امان نمیداد.

خیابانها هنوز از یاد نبرده اند آن همه جوش  و خروش را ! انگار هر سال ششم شهریور ماه صدای دویدن و شوق  وصل یار در گوشه گوشه شهر طنین انداز میشود؛ آری همه می دویدند تا با هرگام ، هر کلام و هر نفس خود را به منشا نور و مهربانی برسانند.

فراموش نخواهیم کرد چگونه مردم جنوبی این خطه پهناور به خیابانها شتافتند تا  خود از محبوبترین رهبر، استقبال کنند ؛ پیر و جوان نمیشناختند همه و همه فقط در فکر ربودن گوی سبقت از یکدیگر برای رسیدن به خط پایان  بودند ! خط پایانی که وصل یار بود وبس!

انگار هنوز صدای مردم را میتوان شنید:

(دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی، صلی علی محمد رهبر ما خوش آمد)

حال با گذشت سالها از خاطره سفر شیرین و با خیر و برکت امام خامنه ای (حفظه الله) ما مردم خراسان جنوبی آرزویی جز سفر دوباره ایشان به استان نداریم.

بیشتر بخوانید   درسهایی از سیلی سیلاب !

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران  در این سفر بسیار مهم با اشاره به نقش قابل توجه مردم این خطه از کشورمان در مبارزات اسلامی ملت ایران،در بخشی از سخنانشان در آن سال تأکید کردند؛ «امروز در سایه حاکمیت اسلام، این منطقه از استعدادهای انسانی بالایی برخوردار است و استعدادهای طبیعی نظیر معادن غنی و سرزمین‌های بالقوه حاصل خیز، امکانات فراوانی برای پیشرفت و ارتقاء سطح زندگی مردم به وجود آورده است، بنابراین دستور اسلام، احیای این استعدادهاست. » قطعاً سخنانی در این سطح مهم ترین بستر و زمینه برای تحولات شگرف در جنوب خراسان  و از جمله بحث مهم تأسیس استان بود که در سالهای بعد از آن در خصوص منطقه به وقوع پیوست.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان در استادیوم آزادی بیرجند و در جمع مردم پرشور خراسان جنوبی، بر ضرورت نگاه یکسان مسؤولان نظام به تمامی نقاط کشور  تاکید و فرمودند: «همه کسانی که در این کشور مسؤولیتی دارند، باید بدانند که برای این نظام، مرکزیت کشور اولویت محسوب نمی‌شود، شمال و جنوب و شرق و غرب کشور همه در حکم واحد هستند و هیچکدام از این مناطق حق بیشتری در منابع عمومی کشور نسبت به سایر مناطق ندارند، بنابراین دولت، مسوولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به همه کشور یکسان نظر کنند و هر جا محروم‌تر است، نظرشان به آنجا جدی‌تر،کارآمدتر و دلسوزانه‌تر باشد.»  کلمه به کلمه این سخنان، همان زمان و بعدها به عنوان سرلوحه ی عمل بسیاری از ارگانها، نهادها و دولت ها در خدمت رسانی مطلوب تر به مناطق محروم کشور و از جمله خراسان جنوبی شد.

بیشتر بخوانید   غلبه «مکتب عاشورا»|کورش شجاعی 

دولت های محترم و همه ی مسؤولان عزیزی که در همه ی این سالها در استان خراسان جنوبی چه به عنوان استانداران پرتلاش و چه به عنوان مدیران کل ، مدیران رده های مختلف ، کارکنان و کارمندان ادارات دولتی فعالیت کرده اند، مرام و شیوه خدمت واقعی به مردم منطقه را در پیش گرفته اند.

این تلاش ها، زحمات و ایثارها وقتی قطعاً وقتی همراه با دلسوزی های بیشتر و برنامه های مدون هم باشند، چندین و چند برابر اثرگذارتر خواهند بود. واقعیت آن است که دولت ها در کنار مردم، موفق ظاهر میشوند و مردم هم با مساعدت و همکاری و حمایت از عملکردهای خوب و مطلوب دولت ها می توانند به شیرینی  و حلاوت آن آسایش و آرامش برسند.این دو مؤلفه ی اثرگذار به موازات هم در خراسان جنوبی در سالهای پس از تأسیس استان به خوبی پیش رفته اند و نویدبخش روزهای طلایی و بهتری را هم می دهند.

همزمان با آغاز ماه محرم هفته دولت بر همه دولتمردان عزیز کشور و به ویژه استانمان گرامی باد،امید است با اتکال به خداوند متعال و در سایه عنایات حضرت ولیعصر(عج) و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که رمز پیروزی و موفقیت ملت ایران است، همواره در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم و پله های موفقیت را با سربلندی طی نماییم.

  • مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها