۹ رشته جدید از مهرماه جاری درمراکزدانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی دایر می شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: در مهرماه ۹۹ در مجموع ۹ رشته جدید در مراکز ارائه می‌شود که این رشته‌ها بر مبنای نیاز جامعه و بخش خصوصی تعریف شده و به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه کمک خواهد کرد.

به گزارش ” پیام خاوران ” ابوالفضل فورگی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه دولتی است و آموزش‌های آن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: تمام افراد جامعه به آموزش‌های نظری گرایش دارند، در حالی که جامعه بیشتر به آموزش‌های مهارتی نیازمند است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه “دانشگاه علمی کاربردی مهارت‌های خاص را آموزش می‌دهد” بیان داشت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال این است تا آموزش های مفید را به علاقه‌مندان ارائه دهد.

فورگی‌نژاد تصریح کرد: برخی رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی در سایر دانشگاه‌ها قابل آموزش نیستند به طور مثال هیچ دانشگاهی نمی‌تواند هواپیما برای آموزش داشته باشد در حالی که دانشگاه علمی کاربردی از این فرصت می‌تواند استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی در رابطه با تخصص‌های خود فعالیت دارد خاطرنشان کرد: این نوع مراکز آموزش‌های کاربردی و اشتغالزا ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه “اگر قرار است آموزش‌ها مفید باشد باید در محیط کار باشد” یادآور شد: در این راستا باید بخش خصوصی ورود کرده و نیازهای اساسی را معین کند.

فورگی‌نژاد با بیان اینکه در خراسان جنوبی این ظرفیت وجود دارد تا مراکزی که استانداردهای دانشگاه علمی کاربردی را دارند ایجاد کنیم اظهار داشت: باید آموزش‌ها براساس نیازهای مردم و جامعه باشد.

وی به بحث پذیرش مهرماه ۹۹ اشاره کرد و افزود: در مهرماه ۹۹ تعداد ۸ مرکز در استان پذیرش خواهند داشت که ۵ مرکز در بیرجند و ۳ مرکز در شهرستان‌ها هستند.

بیشتر بخوانید   وزیر جهاد کشاورزی: کشت گیاهان کم آب بر در خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۶۳ رشته در مهرماه ۹۹ پذیرش می‌شوند که از این تعداد ۴۲ رشته کاردانی و ۲۱ رشته کارشناسی ناپیوسته است.

فورگی‌نژاد با بیان اینکه “در مهرماه ۹۹ در مجموع ۹ رشته جدید در مراکز ارائه می‌شوند” اظهار داشت: این رشته‌ها بر مبنای نیاز جامعه و بخش خصوصی تعریف شده  و به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه کمک خواهد کرد.

وی بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال ۹۶،  ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان در رشته تخصصی خود فعالیت دارند یادآور شد: ۷۰ تا ۸۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قریب به ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها