جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری خراسان جنوبی ۴۳ درصد کاهش یافت

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کاهش ۴۳ درصدی میزان جابجایی مسافر در دو ماهه اول تابستان با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، موسی حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو ماهه اول تابستان سالجاری بیش از ۲۷۵ هزار ۲۳۶ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی این مدت توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۵۹ هزار و ۷۲۸ مسافر به استان وارد و ۵۹ هزار و ۷۵۶ مسافر از استان خارج شدند همچنین ۱۵۵ هزار و ۷۵۲ نفر مسافر درون استان جابجا شدند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا میزان جابجایی مسافر وارد شده به استان، خارج شده از استان و جابجایی داخل استان به ترتیب با کاهش ۵۸ ، ۶۲ و۱۶ درصدی مواجه بوده است.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۳۲ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و ۲۳۴ دستگاه سواری کرایه با عمر ۱۰٫۷۲ سال، ۱۳۲ دستگاه مینی بوس با عمر ۳٫۲۴ سال و ۲۵۶ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۳٫۵۳ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۴ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفرهای شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی با ناوگان اتوبوسی از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به نشانی WWW.payaneha.com و برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید   کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صنوف خراسان جنوبی

حسینی خاطرنشان کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در زمینه نحوه ارائه خدمات سفرها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها