بنیاد علوی آماده حمایت از صنایع دستی دارای متقاضی است

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: آماده هرگونه حمایت از صنایع دستی توجیه‌دار هستیم و این اقدام باید به سمتی برود که صنایع دارای متقاضی مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش “پیام خاوران “ محسن منصوری روز پنجشنبه در بازدید از شرکت تولیدی صنایع دستی نورافشان روستای ماه بانو در شهرستان مرزی درمیان افزود: برای صنایع دستی باید به بازار کلان نگاه کرد و اینکه چه درآمدی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

وی گفت: صنایعی که متقاضی نداشته باشند، علاوه بر انباشته شدن کالا، سبب زیان تولیدکنندگان در مناطق محروم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این بازدید گفت: طرح‌های صنایع دستی تقاضا محور باشند تا برای فروش در بازار با مشکل مواجه نباشیم.

سید کمال‌الدین میرجعفریان اظهار داشت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان امضا شد، خوشه‌های صنایع دستی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مشکل تولیدکنندگان صنایع دستی در مناطق محروم اقدامات مربوط به ضمانت نامه‌های بانکی است طبق هماهنگی‌های صورت گرفته از ضمانت زنجیره‌ای استفاده خواهد شد.

شرکت تعاونی نگار افشان ماه بانو از سال ۹۶ با هفت عضو کار خود را در رشته‌های سوزن دوزی آغاز کرد و مربوط به عشایر و مردم بلوچ در منطقه است اما آموزش در تمام شهرستان ارایه می‌شود.

مدیرعامل بنیاد علوی امروز (پنجشنبه) با هدف بررسی روند پیشرفت برنامه‌های سند توسعه درمیان در چارچوب تفاهم‌نامه امضا شده بین بنیاد مستضعفان و استانداری خراسان جنوبی، به این شهرستان مرزی سفر کرد.

پروژه تکمیل سوله ورزشی نوغاب با برآورد ۷۰ میلیارد ریال از دیگر بازدیدهای وی به همراه معاون استاندار بود که تکمیل عملیات مانده ابنیه سوله، تکمیل نازک کاری، اجرای تاسیسات مکانیکی و اجرای تاسیسات برقی سوله از مهمترین نیازهای این سالن ورزشی است و با مشارکت ورزش و جوانان و بنیاد علوی تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شد تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید   رهاوردهای سفر دو روزه رئیس جمهور به خراسان جنوبی

همچنین کتابخانه روستای نوغاب با حضور مدیرعامل بنیاد علوی کلنگزنی شد که اعتبارات این طرح از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین و با کارفرمایی بنیاد علوی به متراژ ۱۲۰ متر مربع بهره‌برداری می‌شود.

بازدید از پروژه اجرای مبلمان شهری شهر اسدیه (مرکز شهرستان) از دیگر برنامه‌های این سفر بود و مبلغ برآورد این پروژه ۴۰ میلیارد ریال است که با مشارکت ۲۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان و کارفرمایی بنیاد علوی در فاز اول آجرهای زیرسازی و آسفالت به متراز سه هزار و ۲۵۰ متر و در فاز دوم اجرای بوستان وحدت شهدای گمنام انجام خواهد شد.

پروژه نصب ۱۱ هزار و ۳۴۸ متر مربع چمن مصنوعی شهرستان درمیان با مشارکت ۳۰ میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان هم مورد بازدید قرار گرفت که بنیاد علوی کارفرمای این پروژه است.

امروز با حضور مدیرعامل بنیاد علوی در خراسان جنوبی، روند پیشرفت برنامه‌های سند توسعه شهرستان مرزی درمیان بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این خصوص گفت: در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد مستضعفان، طرح‌ها و پروژه‌هایی به منظور محرومیت‌زدایی از شهرستان درمیان در دستور کار دو حوزه قرار گرفت.

میرجعفریان بیان کرد: طرح و برنامه‌های تعریف شده در مفاد این تفاهم‌نامه در قالب زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی، وارد فاز اجرایی شده است.

وی گفت: در سفر مدیرعامل بنیاد علوی، ضمن رصد میدانی طرح‌ها، برای توسعه اقدامات و تسریع در اجرای پروژه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

سال گذشته و با حضور معاون اول رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا و عشایر که در خراسان جنوبی برگزار شد، با هدف محرومیت‌زدایی از چهار شهرستان‌ مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه، چهار تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان منعقد شد و طرح‌ها و پروژه‌هایی به منظور توسعه این شهرستان‌ها در دستور کار دستگاه‌های معین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید   کاهش ۱۲ درصدی مصرف گاز در خراسان جنوبی

این طرح و برنامه‌ها به همت استانداری و دستگاه‌هایی که به عنوان معین شهرستان‌های مرزی تعیین شده‌اند، عملیاتی شده و با درصد پیشرفت‌های مختلف در حال اجرا است.

حضور مدیرعامل بنیاد علوی در شهرستان درمیان نیز در همین راستا و به منظور بررسی شرایط موجود است.

شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها