بنیاد علوی ۴۰ میلیاردتومان برای محرومیت ‌زدایی درمیان سرمایه گذاری کرد

مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه اقداماتی که در درمیان انجام شده هدیه رهبری است گفت: قرار بود ابتدا طبق تفاهم نامه منعقد شده ۱۷ میلیارد تومان برای محرومیت زدایی درمیان هزینه کنیم که اکنون به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ” پیام خاوران “، محسن منصوری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان درمیان با بیان اینکه این اقدامات که در چند ماه گذشته در این شهرستان رقم خورده است هدیه رهبری به مردم درمیان است اظهار داشت: این اقدامات نتیجه تلاش‌های بنیاد مستضعفان، بیناد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

وی با بیان اینکه تصمیم اولیه برای درمیان ۱۷ میلیارد تومان اعتبار بود که امروز به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده است و سه برابر تفاهم نامه قرار داد تعریف کردیم افزود: اقدامات انجام شده در خراسان جنوبی نشان می‌دهد استان قابل مقایسه با خراسان جنوبی ۱۵ سال گذشته نیست.

مدیرعامل بنیاد برکت علوی گفت: اعطای ۱۰۰ سری جهیزیه را در شهرستان درمیان عملیاتی خواهیم کرد و از ابتدای حضور نیز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شرایط کرونا برای بسته‌های معیشتی و کارت هدیه هزینه شده و یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در روستای تخته‌جان هزینه می‌کنیم.

منصوری با بیان اینکه در بحث فرهنگی کمک می‌کنیم و در حوزه اشتغال در مرحله اول تصمیم گرفتیم ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت انجام شود اما طبق تصمیم جدید تا ۳۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت افزود: یک طرح دیگر هم پیشنهاد شد که حاضر به همکاری هستیم که ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرورش شتر در نظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مکلف شدیم تعدادی مسکن برای مردم بسازیم که اگر زمین تامین شود براساس نیاز شروع به ساخت مسکن خواهیم کرد گفت: در حوزه بهداشت آماده همکاری تا ۵۰ درصد و در مدرسه‌سازی تا ۳۰ درصد هستیم که با اعلام نیاز قابل بررسی و اجرا است.

بیشتر بخوانید   توزیع ۱۰۰ هزار نهال دیم بین کشاورزان درمیان

وی تاکید کرد: در سطح شهرستان درمیان پنج روستا است که تصویر خوبی ندارند مثل روستای «ذکری و گل و نی» که باید این تصویر با حرکتی انقلابی و جهادی تغییر کند.

میرجعفریان بیان کرد: در پروژه‌های عمرانی، سرعت مهم است اما به لحاظ اهمیت ذاتی درجه سه هستند و جنبه فرهنگی و اشتغال به ترتیب در اولویت‌های اول و دوم هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: تنظیم سند توسعه شهرستان درمیان در نقشه راه قرار گرفت و دولت و نهاد انقلابی بنیاد مستضعفان در اجرای پروژه‌ها از آن بهره‌مند شدند.

میرجعفریان  افزود: چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی، دستگاه معین محرومیت‌زدایی دارند و قبل از اینکه برنامه سال ۹۹ در استان بسته شود، بسترها آماده شد و با تأکیدی که استاندار به تمام مدیران داشت تفاهم‌نامه‌های محرومیت‌زدایی در اولویت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تعهداتی که دستگاه‌های اجرایی به صورت مشارکتی با بنیاد علوی داشتند محقق و ابلاغ اعتبارات آنها انجام و به مدیران اعلام شد که هر چه سریع‌تر برای برنامه‌های اجرایی اقدام لازم صورت گیرد که خوشبختانه در هر چهار شهرستان، تفاهم‌نامه‌ها وارد فاز اجرا شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی از همان ابتدای کار همراه طرح‌ها بوده و قدردان عملکرد مسئولین نظام هستند و  امیدواریم با حمایت‌ نهادهای انقلابی، شاهد سرعت هرچه بیشتر این اقدامات باشیم.

میرجعفریان تصریح کرد: در سند توسعه شهرستان درمیان، دامداری و دامپروری‌ نیز مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد درآمد پایداری را برای مردم ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید   مانور پناه‌گیری امن و تخلیه اضطراری در خراسان جنوبی برگزار شد

وی افزود: در کنار کارهای زیرساختی در این شهرستان، به دنبال اقدامات اقتصادی پایدار در شهرستان درمیان هستیم که امیدواریم حمایت نهادهای انقلابی همچون بنیاد مستضعفان و علوی را با نگاه و افق بالاتر داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تأکیدکرد: یکی از اولویت‌های درمیان، توجه به لوله‌های فرسوده و مخازن تأمین آب است که مطابق سند توسعه این شهرستان باید مورد توجه ویژه  قرار گیرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها