برگزاری جشنواره ملی لبیک عشاق ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نورکشوردر بیرجند/تمدید مهلت ثبت نام بدون آزمون تا ۷ مهرماه

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی ازبرگزاری جشنواره ملی لبیک عشاق ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور سراسر کشور به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به میزبانی این استان خبر داد.

ابراهیم زنگویی زاده در گفت و گو با خبرنگار “پیام خاوران”  اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به صورت مجازی برگزار می شود.

وی بیان کرد: قالب ارسال آثار این جشنواره شامل کتاب صوتی، کتاب کودک، سخنرانی، فیلم کوتاه، موسیقی، عکس، پوستر، شعر، خاطره، موشن گرافی، روایت گری، مقاله، انیمیشن، نقاشی و خوشنویسی است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی  آخرین مهلت ارسال آثار را تا تاریخ ۱۶ آذرماه همزمان با روز دانشجو عنوان کرد و افزود: اختتامیه و اعلام نتایج این جشنواره به لطف الهی همزمان با دهه مبارک فجر خواهد بود.

وی از تمدید مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور تا ۷ مهرماه ۹۹ خبر داد و گفت: در ترم گذشته(ترم بهمن ماه سال ۹۸) با توجه به شرایطی که ویروس کرونا بر جامعه حاکم کرد، بحث مجازی کردن کلاس ها مدنظر قرار گرفت.

زنگویی زاده با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا تنها ۲۰ درصد کلاس های دانشگاه پیام نور به صورت مجازی و ۸۰ درصد کلاس ها به صورت حضوری بود بان کرد: با شیوع کرونا تمامی کلاس های تئوری و تئوری عملی به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهارکرد: بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مراکز و واحدهای پیام نور استان در حال تحصیل هستند که در نيمسال قبل بالغ بر ۳هزار و ۶۰۰ نفر به صورت دائم از کلاس های الکترونیک بهره مند بوده و در آن شرکت داشته اند.

وی از وجود یک هزار و ۴۴۱ گروه درسی در نيمسال قبل در دانشگاه پیام‌نور استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۵۹ گروه تئوری و تئوری عملی بودند و برای این گروه ها یک هزار و۶۴۲ کلاس درسی برگزار شده  و در مجموع قریب به ۵۰ هزار ساعت کلاس برگزار شد و برگزاری این کلاس ها رضایتمندی بالای  ۹۰ درصدی دانشجویان را به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال تحصیلی قبل یک هزار و ۴۴۸ دانشجو ورودی کارشناسی و ۲۰۶ نفر کارشناسی  جذب شده اند خاطرنشان کرد : امیدواریم امسال نیز شاهد ورود همین تعداد دانشجو باشیم.

بیشتر بخوانید   پذیرش 850 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی

زنگویی زاده با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در ترم آینده نیز کلاسها در راستای اهمیت سلامت دانشجویان عزیز به صورت الکترونیکی و مجازی برگزار خواهد شد و در حدامکان از ارائه دروس عملی خودداری شده و تمرکز بیشتر بر دروس تئوری و تئوری عملی خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جدید افزود: ثبت نام بدون آزمون تا هفتم مهرماه تمدید شده است و دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش یا مراجعه حضوری به مراکز و واحدهای سطح استان اقدام به ثبت نام کنند و کلیه همکاران مراکز و واحدهای سیزده گانه در سطح استان نیز در راستای ارايه خدمت جهت ثبت نام به متقاضیان آمادگی کامل دارند.

زنگویی زاده با اشاره به اینکه امسال رشته های جدیدی درخواست شده که درصورت تایید امیدواریم برای سال آینده ارائه شود بیان کرد: مهندسی پزشکی، روابط عمومی، مدیریت امور بانکی، علوم قضایی، ارتباط تصویری، مدیریت بیمه، طراحی پارچه، معماری داخلی، مدیریت مالی، مهندسی شهرسازی، مهندسی انرژی و مددکاری اجتماعی از جمله رشته هایی هستند که مورد درخواست بوده است.

فعال بودن۳۲۰ کد رشته شامل ۱۵۶ کد رشته مربوط به کارشناسی و ۱۳ کد رشته کارشناسی ارشد

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲۰ کد رشته فعال در سطح استان وجود دارد یادآور شد: ۱۵۶ کد رشته مربوط به کارشناسی و ۱۳ کد رشته کارشناسی ارشد مربوط به مرکز استان است.

زنگویی زاده به مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استفاده از وام های صندوق رفاه دانشجویان،بنیاد علوی، وام های قرض الحسنه بانک مهر و انصار و تخصیص وام بلاعوض به دانشجویان بی بضاعت، رضایت اکثریت مطلق دانشجویان از برگزاری کلاسها و امتحانات بصورت الکترونیک، اختیاری بودن حضور در کلاسهای دروس نظری، پایین ترین شهریه دانشگاهی، امکان تحصیل همزمان در دو رشته، کسب رتبه های برتر آزمون های تحصیلات تکمیلی و آزمون های استخدامی، تعیین محل سکونت بعنوان حوزه امتحانی، ارتقاء رتبه های علمی دانشگاه پیام نور در سطح جهانی و کسب رتبه اول کیفیت آموزشی در بین دانشگاه های کشور از جمله مزایای تحصیل در این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید   پخش برنامه‌های دهه کرامت از صدا و سیمای خراسان جنوبی اعلام شد

وی با بیان اینکه امکان پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه پیام نور خوسف و بیرجند وجود دارد و درحال حاضر تعدادی از دانشجویان این دانشگاه تبعه خارجی هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ کانون فرهنگی و دانشجویی، ۲۱ انجمن علمی، ۱۱ تشکل دانشجویی و ۱۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه پیام نور استان فعالیت دارند.

پذیرش ۲۷۰۰ دانشجوی جدید در مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در مجموع ظرفیت دانشگاه پتانسیل پذیرش ۲۰ هزار نفر دانشجو در سطح استان را دارد اما ظرفیت پذیرش برای امسال حدود ۲ هزار نفر کارشناسی و ۷۰۰ نفر ارشد اعلام شده است.

زنگویی زاده اظهار داشت: پیش بینی ما این است با توجه به شیوع کرونا و حساسیت خانواده ها با افت ورود دانشجو نسبت به سال گذشته روبه رو باشیم اما تمام تلاش ما افزایش جذب دانشجویان خواهدبود.

وی به مباحث راهبردی و خودکفایی دانشجویان اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های علمی اساتید و دانشجویان با برگزاری مسابقات رباتیک، برنامه نویسی، سازه و غیره و معرفی نفرات برتر به مراکز رشد و کارآفرینان و سرمایه گذاران به نام کشوری، جشنواره های مختلف علمی، فرهنگی و دستاوردهای دانشجویی، برگزاری موفقیت آمیز مسابقات استارتاپ ویکند گردشگری در اردیبهشت ماه ۹۸ و استقبال برخی از سرمایه گذاران از ایده ها، ارتباط مستمر و برگزاری جلسات و نشست های مستمر با مدیران کارآفرین خصوصا مرتبط با صنعت، افتتاح دفتر توانمندسازی و ارتقای توان اشتغال پذیری، برگزاری کارگاه های مختلف کارآفرینی با حضور کارآفرین ها و مدرسین برجسته کشوری از جمله مباحث راهبردی و خودکفایی دانشجویان در این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به بیان چند درخواست پرداخت و بیان کرد: درک بیشتر ادارات استان از شرایط یکدیگر از جمله درخواست های ما است بدین معنی که درک شرایط را همه نسبت به یکدیگر داشته باشیم و به دنبال ایراد گرفتن از یکدیگر نباشیم و بدانیم مشکلاتی اعم از کرونا مربوط به همه ما است و همه ما باید با کمک یکدیگر این مشکلات را برطرف کنیم و در واقع همه اعضای یک خانواده هستیم.

بیشتر بخوانید   ۴۵۰ اثر تولیدی حوزه دفاع مقدس خراسان جنوبی رونمایی شد

زنگویی زاده کمبود بودجه را یکی از مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی از نظر بودجه در تنگنا قرار داریم که طبیعتا خدمت رسانی به دانشجویان و حتی کارکنان گرامی را تحت تاثیر قرار می دهد اما با تمام توان برای ارائه بهترین خدمات تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: باید سعی شود، در اجرای قوانین سخت گیری صد درصد انجام نشود گرچه رعایت قوانین لازم است اما برای استان محرومی مانند خراسان جنوبی قوانین را در راستای خدمت بکار بریم و نه در جهت کارشکنی و پیاده کردن علایق شخصی باشد.

زنگویی زاده ضمن قدردانی از مدافعان سلامت اظهار داشت: در این راستا ما نیز در حد توان هر نوع همکاری را اعلام داشته  و در همین راستا ضمن تقدیر و تشکر از رئیس دانشکده پزشکی و همکاران بزرگوارشان، از همسران همکاران خودمان که در زمینه بهداشت و درمان فعالیت داشتند تقدیر و تشکر به عمل آورده ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی از دفاع اولین دانشجوی مبتلا به کووید ۱۹ در دانشگاه پیام نور کشور در زمان درگیری با این بیماری از پایان نامه خود خبرداد و گفت: جلسه دفاع دانشجوی مبتلا به کرونا با وجود بیماری و تحت درمان، بصورت مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه دانشجوی رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند موفق شد از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد تحت عنوان مطالعه و بررسی تأثیر جاذبه سازمانی بر تصویر سازمانی و مشارکت در کارکنان با مورد مطالعه قراردادن کارکنان بیمارستان رازی بیرجند با موفقیت و کسب نمره عالی دفاع کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها