بدهی بیمه سلامت به بخش خصوصی تاخرداد تسویه شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک‌های خراسان جنوبی در بخش خصوصی تا پایان خردادماه ۹۹ تسویه شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، علی اربابی در رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اظهار کرد: در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشد که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ به دنبال داشت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه است و مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک نیز تسویه شده است.

وی ادامه داد: همچنین مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه ها است و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

اربابی با بیان اینکه بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تا کنون می بایست چهار هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما تنها حدود ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: هزینه بستری ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته ایم زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیردولتی دانشگاهی مطالبات داروخانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک ها نیز تا پایان خردادماه امسال تسویه شده است.

بیشتر بخوانید   گره باز نشده از پرونده 40 ساله اراضی موسوی بیرجند

خدمات بیمه سلامت به بیماران کرونایی

اربابی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان بود این در حالی است که در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار را بگذرانند. بر اساس مقررات، ارزیابی وسع توسط وزارت رفاه حداقل یک ماه طول می‌کشد، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش پیدا کرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا در کشور، برخی راهنماهای بالینی مرتبط با خدمات تشخیصی برداشته شد به طور مثال در مواقع عادی، دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است، اما نیاز به ارائه این خدمت برای بیماران کرونایی باعث شد که این محدودیت فعلا حذف شود.

اربابی اظهار کرد: در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی، ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و در بخش سرپایی نیز پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت است.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت که برگه سفید داشت و اعتبار آنها پایان یافته بود نیز در دو نوبت انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعال شد تا به سوال‌های بیمه شدگان در زمینه این بیماری پاسخ بدهد. بر اساس بررسی‌های انجام شده، این مشاوره‌های تلفنی در کاهش حجم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آرامش دادن به آنها و کاهش اضطراب بسیار موثر بود و ۳۰ پرستار، ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت به سوالات پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید   بانک‌ها برای احداث ۱۰ هزار مسکن محرومان در خراسان جنوبی همکاری کنند

وی اظهار کرد: همچنین گروهی شامل پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه برای ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری کووید ۱۹ و راهنمایی کارشناسان پاسخ‌گو در سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه اطلاعات دقیق‌تر به بیمه شدگان شکل گرفت.

سازمان الکترونیک منجر به نظارت مناسب بر رفتار بیمه شدگان می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه با استفاده از سازمان الکترونیک می‌توان نظارت مناسبی روی بیمه‌شده‌ها و رفتارشناسی آنها انجام داد و برای این موضوع باید داده‌ها و اطلاعات درست در اختیار بیمه‌ها قرار داشته باشد، گفت: مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حمایت ویژه‌ای از خدمات الکترونیکی داشته و با ایجاد معاونت فناوری اطلاعات، اولین قدم برای الکترونیکی شدن خدمات برداشته شد که گام موثری محسوب می‌شود.

اربابی با بیان اینکه رسیدگی الکترونیک اسناد بستری از سال ۹۷ در برنامه‌های سازمان بیمه سلامت قرار گرفت، افزود: اسناد در حوزه بستری و سرپایی رسیدگی می‌شود که برای اسناد سرپایی، چهارچوب اولیه نسخه الکترونیکی راه اندازی شده و ابزار اولیه در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی در پایان بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به نتیجه رسیده است.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها