عملکرد سالیانه دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی ارزیابی می شود

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی  گفت: ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه های اجرایی در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی به منظور سنجش میزان موفقیت دستگاه ها در تحقق اهداف و وظایف محوله صورت می  گیرد.

معصومه رضایی در گفت و گو با خبرنگار ” پیام خاوران ” با اشاره به اقدامات انجام شده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان و رتبه بندی دستگاه ها جهت تقدیر در جشنواره شهید رجایی استان و برگزاری جشنواره شهید رجایی سال ۹۹ در هجده شهریور ماه و تقدیر از دستگاههای برتر انجام شده است.
 وی ارزیابی عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، شرکت در کارگروه های توسعه مدیریت دستگاه های اجرایی استان و نظارت بر آزمونهای استخدامی، پاسخ به استعلامات  دستگاههای اجرایی استان، مشاوره به آنان در خصوص دوره دوم برنامه اصلاح نظام اداری و برگزاری وبینار هماهنگی ارزیابی عملکرد سال ۹۹ دستگاه های استانی به صورت توجیهی و آموزشی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور از دیگر اقدامات انجام شده است.
رضایی تصریح کرد: همچنین احصا و شناسایی فضای اداری، مازاد و کمبود فضاهای اداری و شناسایی طرح ها و اقدامات موثر دستگاه های اجرایی استان در راستای ارتقای بهره وری صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: حضور فعال در نخستین همایش متولیان بهره وری استان ها و ارائه گزارش دستاوردهای پروژه RFLDL خراسان جنوبی در راستای ارتقای بهره وری به عنوان یک الگوی موفق کشوری توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و رئیس سازمان ملی بهر ه وری ایران انجام شد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی یادآور شد: بررسی پرونده های درخواست شماره مستخدم و شناسه در سامانه کارمند ایران (کلیه فرآیندهای درخواست شماره مستخدم برای کارکنان رسمی، رسمی-آزمایشی و پیمانی و نیز درخواست شماره شناسه برای کارکنان قراردادکارمعین و قرارداد کارگری و نیز مشمولین آراء دیوان عدالت اداری، برای کلیه دستگاه های اجرایی استان (ملی و استانی) در قالب ۴۳ فرآیند تعریف شده از طریق سامانه کارمند ایران انجام می شود) و تایید آمار، موضوع فرم شماره ۶ نیروی انسانی (جمع آوری بروزآوری و کنترل آمار کارکنان ۲۴ دستگاه اجرایی مشمول  بودجه استان) از دیگر اقدامات انجام شده است.
رضایی گزارش وضعیت نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان و تهیه کتاب مربوطه، نظارت بر آزمون های استخدامی در استان و متعاقب آن نظارت بر مصاحبه های استخدامی و تهیه و ارسال دو نوبت گزارش ارزیابی “میزان استقرار میز خدمت در دستگاه های اجرایی استان” به دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
وی افزود: در این مدت تهیه و ارسال گزارش صیانت از حقوق شهروندی در نظام اداری در دستگاه های اجرایی استان، گزارشی از ساماندهی نیروی انسانی دستگاههای اجرایی شهرستانها به دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و ارزیابی عملکرد نماز دستگاه های اجرایی استان انجام شده است.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان با تشريح اقدامات صورت گرفته در ارتباط با ارزيابي عملكرد دستگاه‌ ها اظهار داشت: ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه های اجرایی در دو بعد شاخص های عمومی و اختصاصی به منظور سنجش میزان موفقیت دستگاه ها در تحقق اهداف و وظایف محوله و نیز تکالیف تعیین شده، در سطح استانی پس از فرآیند خود ارزیابی توسط دستگاه ها و سپس ستاد مرکزی آنها، ارزیابی نهایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت می پذیرد.
رضائی در ادامه به بخشنامه جشنواره شهید رجایی اشاره نمود و گفت: طبق سنوات گذشته جشنواره شهيد رجايي را كه حاصل زحمات دستگاه های اجرایی می باشد برگزار شد. از بین دستگاه های اجرایی شرکت کننده حداکثر ۵ دستگاه که بالاترین امتیاز را در مجموع شاخص های عمومی ‌و اختصاصی (بر اساس گروه بندی اعلام شده) کسب نموده اند، ۲ دستگاه که بیشترین میزان رشد را در مجموع شاخص های عمومی ‌و اختصاصی نسبت به سنوات گذشته داشته اند و همچنین دستگاه های برتر در خصوص اقدام برجسته در محورهای برنامه های جامع اصلاح نظام اداری و یا فعالیت های تخصصی دستگاه انتخاب و از آن ها تجلیل بعمل آمد.
انتهای پیام/
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اشتغال 13 هزار نفر در بخش معدن خراسان جنوبی/ نقشه راه برای توسعه معدنی استان در نظر گرفته شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها