ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ۴۶ درصد افزایش یافت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان نسبت به مرداد امسال ۱۸ درصد و نسبت به ۱۵ روز نخست شهریورماه ۴۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران ”  غلامرضا شریف زاده اظهار داشت : متوسط ابتلای روزانه در استان در مردادماه ۱۶ مورد، در ۱۵ روز اول شهریور روزانه ۱۳ مورد و از ۱۶ شهریور تاکنون ۱۹ مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

وی بیان کرد: بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

وی از شهروندان خواست نسبت به رعایت فاصله اجتماعی، دوری از تجمعات و دورهمی‌ها خودداری کنند و به محض بیرون رفتن از منزل حتما از ماسک استفاده کنند و مراقب سلامت خود باشند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در ارتباط با احتمال ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کرونا اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد قطعی از ابتلای دانش‌آموزان در مدارس شناسایی نشده است.

وی تصریح کرد: یک مورد ابتلای دانش‌آموز خارج از استان شناسایی شده است که درون مدرسه‌ای نبوده است اما با توجه به شرایط پیش رو بدون شک در روزهای آینده با ابتلای دانش‌آموزان مواجه خواهیم شد.

شریف زاده عنوان کرد: میزان بروز تجمعی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۳۵۴.۲ درصد و شاخص کشوری ۴۹۳ نفر است.

وی با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در استان ۵.۲ درصد و در کشور ۵.۷۵ درصد است یادآور شد: بطور متوسط هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ در استان و در کشور به طور متوسط روزانه ۱۱۳ مورد مرگ به علت کرونا داشته‌ایم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: سن قالب فوتی‌ها بالای ۶۰ سال بوده است و از نظر جنسیت تفاوت قابل ملاحظه‌ای در زن و مرد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید   ۲۰هزار کیلومتر شبکه برق خراسان جنوبی پایدار است/ مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

وی افزود: مورد مرگ زیر ۱۰ سال تاکنون در استان نداشته‌ایم و یک مورد فرد  ۱۴ سال که همزمان کرونا داشته و تحت عمل جراحی در یکی از استان‌ها قرار داشته است نیز فوت کرده است.

شریف زاده بیان کرد: شاخص نمونه گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۷.۵ درصد و در کشور ۴۴ درصد است همچنین نمونه‌های مثبت در استان ۲۰.۳  و در کشور ۱۱.۳ است.

وی اظهار داشت: میزان مرگ و میر اختصاصی – علیتی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۲ درصد و در کشور ۲۸.۴ درصد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۴۵۱ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه اول، سربیشه با ۳۹۷ رتبه دوم، سرایان با ۳۷۵ رتبه سوم، بشرویه با ۳۶۳ رتبه چهارم، درمیان و قاین با ۳۳۶ رتبه پنجم و ششم، طبس با ۳۳۲ رتبه هفتم، زیرکوه با ۲۲۹ رتبه هشتم، نهبندان با ۲۰۵ رتبه نهم، فردوس با ۱۸۳ رتبه دهم و خوسف با ۱۰۵ رتبه ۱۱ میزان بروز تجمعی کرونا را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های بیرجند و سربیشه قرمز( بسیار پرخطر)، شهرستان خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاین نارنجی(پرخطر)، شهرستان‌های سرایان و نهبندان زرد (متوسط خطر)و دو شهرستان بشرویه و زیرکوه سفید یا کم خطر است.

شریف زاده گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا متوسط ابتلای روزانه در استان ۱۴ مورد و در کشور یکهزار و ۹۶۳ مورد گزارش شده است.

اولین مورد بستری ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی دوم اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی این ویروس اعلام شد و ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها راه‌های اصلی پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید   رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی سفر می کند

تجمعات خانوادگی و ترددهای غیرضروری از عوامل اصلی انتقال و شیوع ویروس کرونا اعلام شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها