فرهنگ دفاع مقدس در همه عرصه‌ها کارگشا است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند در همه عرصه‌ها موثر باشد گفت: در عرصه فرهنگی نیز دفاع مقدس نقش پررنگی دارد و باید در بحث تبیین این فرهنگ برای جوانان تلاش شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، سرهنگ غلامرضا فلاحی صبح امروز در آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس امسال به دو صورت سازمانی و عمومی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح خراسان جنوبی ۳۰ هزار رزمنده، ۲ هزار شهید و ۴ هزار و ۱۳۶ جانباز دوران دفاع مقدس وجود دارد افزود: ۲۴۰ آزاده سرافراز در استان وجود دارد که نشان از نقش پر رنگ خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه رزمندگان، ایثارگران و جانبازان گنجینه‌های دوران دفاع مقدس هستند بیان کرد: تدوین و تهیه دانشنامه دفاع مقدس آغاز شده و تاکنون اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

فلاحی تصریح کرد: امید است شاهد انجام این دایره المعارف در استان باشیم و بتوانیم جلد اول دانشنامه را در استان رونمایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است این دانشنامه مرجعی برای نگهداری فرهنگ غنی دفاع مقدس برای نسل‌های آینده باشد، چراکه نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید تدوام داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هرچه برای نشر دوران دفاع مقدس تلاش کنیم باز هم کم است یادآور شد: دفاع مقدس، مظهر ایثار، پایداری و مقاومت است.

فلاحی با تاکید بر اینکه مظلومیت دفاع مقدس احساس می‌شود اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌ها باید بیش از گذشته پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند در همه عرصه‌ها موثر باشد افزود: در عرصه فرهنگی نیز دفاع مقدس نقش پررنگی دارد و ما باید در بحث تبیین این فرهنگ برای جوانان قیمت نگذاریم.

بیشتر بخوانید   پروژه باغ موزه دفاع مقدس در بیرجند عملیاتی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه با هم افزایی که در سطح استان به وجود آمده ساخت موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در دست احداث است گفت: انشالله پنجم مهرماه شاهد اجرای عملیات ساخت موزه دفاع مقدس خواهیم بود.

فلاحی با تاکید بر اینکه خیرین در این راستا باید ورود پیدا کنند تا سال آینده شاهد افتتاح این موزه باشیم بیان کرد: کلنگ زنی احداث یادمان شهدای گمنام پاسداران امروز انجام می‌شود.

گفتنی است در این مراسم از ۴۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان تجلیل و از تمبر یادبود چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها