“سردار قاسم سلیمانی” به کتاب‌‌های درسی آمد + تصاویر

تصاویر و محتوای مرتبط با “سردار شهید قاسم سلیمانی” به کتاب‌‌های درسی دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی اضافه شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ؛ بخش‌های مختلف کتابهای درسی دانش‌آموزان حالا میزبان تصاویر و محتوای مربوط به “سردار شهید قاسم سلیمانی” است؛ سال گذشته بود که پس از شهادت “سردار سلیمانی” مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی از ورود درس شهید سلیمانی به کتاب‌ های  درسی خبر داده بودند.

کتاب آمادگی دفاعی، مطالعات اجتماعی، دین و زندگی، تاریخ معاصر، استان شناسی و … بخشی از کتاب‌های درسی هستند که تصاویر و محتوای مربوط به ” سردار شهید قاسم سلیمانی”  در آنها لحاظ شده است.

در همین رابطه، علی محبی؛ سرپرست برنامه‌ریزی درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی می‌گوید: سعی شده است به نوعی در بیشتر کتاب‌های درسی درباره سردار سلیمانی و شهدای شاخص مطالبی لحاظ شود اما بیشترین محتوا در کتابهای درسی مطالعات اجتماعی دانش‌آموزان است.

در کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم درس هفتم به نام ” سرباز اسلام؛ سردار دلها” نامگذاری شده است که از ابتدای تولد “سردار قاسم سلیمانی” در یکی از روستاهای کرمان تا حضور او  در جبهه، عراق و سوریه و مبارزه با داعش و در نهایت شهادتش به دست آمریکا را روایت می‌کند.

در کتاب آمادگی  دفاعی پایه دهم، درس ششم به نام “الگوها و اسوه‌های پایداری و مقاومت” اختصاص دارد که بخشی از آن به معرفی شهدای  نوجوان، شهدای مدافع حرم و “سردار شهید قاسم سلیمانی” و مبارزه او با داعش می‌پردازد.

در کتاب تاریخ معاصر پایه یازدهم، درس “مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتب مقاومت” لحاظ شده است که به تلاش او برای شکل‌گیری و تقویت هسته‌های مقاومت در منطقه از جمله حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و … اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید   رسانه‌ها سرمایه‌های ارزشمند در انتقال اطلاعات صحیح هستند

 

 

در کتاب استان شناسی استان کرمانشاه به معرفی “سردار شهید قاسم سلیمانی” و پیام رهبر انقلاب پس از شهادت او پرداخته شده است.

 

 

در کتاب دین و زندگی ۱ پایه دهم تصویر و بخشی از وصیت نامه “سردار شهید قاسم سلیمانی”  در ابتدای کتاب درسی آمده است.

 

 

در کتاب تاریخ اسلام ۱ پایه دهم در ابتدای کتاب تصویر و بخشی از صحبت‌های رهبر انقلاب درباره “سردار شهید قاسم سلیمانی” ذکر شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها