اهداء ۱۱۱ واحد پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در خراسان‌جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: ۱۱۱ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا در خراسان‌جنوبی اهداء شده که از این تعداد ۱۰۵ واحد توزیع شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ ابراهیم میری مقدم  اظهارکرد: در ۶ ماه نخست سال جاری آمار مراجعه کنندگان جهت اهداء خون در خراسان‌جنوبی نسبت به مدت مشابه در سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این کاهش به علت شرایط خاص کشور و شیوع کرونا بوده است، بیان‌کرد: البته آمار خوشحال کننده افزایش ۲.۴ درصدی حضور بانوان برای اهداء خون در ۶ ماهه نخست سال جاری است.

میری مقدم ادامه‌داد: در ۶ ماه نخست سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار و ۷۹ نفر برای اهداء خون مراجعه کرده‌اند که این آمار در نیمه نخست سال جاری به ۱۲ هزار و ۹۲۹ نفر رسیده است.

وی افزود: از مجموع مراجعه‌کنندگان برای اهداء خون در نیمه نخست سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر موفق به اهداء خون شدند که این آمار در مدت مشابه در سال جاری با یک رشد سه درصدی به ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر رسیده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: ۹ هزار و ۶۶۶ نفر از اهداء کنندگان خون در خراسان‌جنوبی آقایان و ۸۸۴ نفر نیز از بانوان بوده‌اند.

میری‌مقدم با اشاره به افزایش ۶ درصدی ارسال خون به مراکز درمانی در سال‌جاری اظهار کرد: اهدای پلاکت نیز در این مدت ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: ۱۱۱ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کووید ۱۹ در خراسان‌جنوبی اهداء شده است که از این تعداد ۱۰۵ واحد توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از همه بهبود یافتگانی که شرایط اهداء پلاسما را دارند می‌خواهیم که ۲۸ روز پس از بهبودی به مراکز انتقال خون در شهرهای بیرجند، طبس و قاین در طول هفته و در مرکز فردوس در روزهای یکشنبه و چهارشنبه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید   ۲۱۰۰ شغل در حوزه اصناف خراسان‌جنوبی ایجاد شد

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها