۲ هزار پرونده در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی مختومه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۷۰ پرونده تخلف در ۶ ماه گذشته وارد شعب تعزیرات حکومتی استان و ۲ هزار و ۷۹ پرونده در این مدت مختومه شد.

به گزارش “پیام خاوران “ محمدحسین اشرفی اظهار داشت : از ابتدای امسال تاکنون در بخش کالا و خدمات ۹۸۰ پرونده تخلف وارد شعب تعزیرات استان شده است.

وی تعداد پرونده‌های مختومه در بخش کالا و خدمات را یک هزار فقره اعلام و بیان کرد: میزان پرونده‌های مختومه به وارده در این بخش ۱۰۲ درصد است و متهمان این پرونده‌ها به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۴۳۸ میلیون و ۸۵۸ هزار ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال ۸۶۴ فقره پرونده وارد و ۸۴۳ فقره نیز مختومه شد که متهمان به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۴۷۹ هزار ریال محکوم شدند.

وی میزان پرونده‌های مختومه به وارده در بخش بهداشت، دارو و درمان را ۱۰۴.۴ درصد ذکر کرد و گفت: در این بخش نیز از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۶ فقره وارد و ۲۳۶ مختومه شده و میزان محکومیت متهمان ۵۸۴ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال برآورد شده است.

اشرفی با اشاره به بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در شعب تعزیراتی استان عنوان کرد: امسال در بخش کالا و خدمات بیشترین تخلفات مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و ارائه ندادن فاکتور خرید بوده است.

وی گفت: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز به ترتیب خرید، فروش و حمل کالای قاچاق، ورود و خروج کالا بدون تشریفات گمرکی و حمل کالای قاچاق بیشترین تعداد پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: همچنین در بخش بهداشت، دارو و درمان رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت نکردن مقررات بهداشت محیط و عرضه و فروش مواد خوردنی فاقد مجوز به ترتیب بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید   نسخه وزیر جهاد کشاورزی برای رونق اقتصادی در ‌خراسان جنوبی" توسعه کشت گلخانه‌ای" و "افزایش شترداری"

وی تصریح کرد: امسال یک هزار و ۹۵ مورد گشت سیار تعزیرات حکومتی بیش از یک هزار و ۹۵ واحد صنفی و غیرصنفی استان را مورد بازرسی قرار داده است.

وی گفت: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان خراسان جنوبی ۱۸۶ واحد دارای تخلف شناسایی و به ۴۶۲ واحد نیز تذکر داده شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها