عضو کمیسیون انرژی مجلس: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از ظرفیت‌های پیش روی خراسان جنوبی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  استان خراسان جنوبی درگیر بروکراسی اداری است اما یکی از ظرفیت‌های آن انرژی تجدیدپذیر است گفت: کشور در دنیا جزو پیشتازان و پرمصرف‌های حامل‌های انرژی است.

به گزارش “پیام خاوران “ مصطفی نخعی ، اظهار داشت: مجلس یازدهم در شرایط ویژه‌ای شکل گرفت و رهبری تعابیر ارزشمندی برای مجلس یازدهم داشتند و از آن با  عنوان مجلس امید، انتظار و انقلابی یاد کردند که وظیفه ما را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایطی که امروز مشکلات اقتصادی، تحریم‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی وجود دارد رهبری اولویت مجلس را در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ دانستند افزود: از ابتدای آغاز مجلس یازدهم دغدغه همه نمایندگان موضوع اقتصاد و فرهنگ است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون اقدامات خوبی در جهت وضع قوانین به ویژه در حوزه اقتصاد انجام شده است که از جمله آن می‌توان به موضوع مالیات بر خانه‌های خالی اشاره کرد.

وی افزود: مباحث مربوط به انرژی فسیلی و تجدیدپذیر، آب و انرژی هسته‌ای سرفصل‌هایی است که دنبال می‌کنیم و با توجه به تحریم‌های اقتصادی چگونگی فروش نفت و کمک به دولت بررسی می‌شود.

نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط خاصی داریم اما چگونگی فروش نفت صادرات برای ما مهم است افزود: اولویت این کمیسیون فرآوری نفت خام و تولید محصولات پالایشی فرآورده نفتی است.

نخعی افزود: با وجود تحریم‌ها در فروش فرآورده‌های نفت مشکلی نداریم و تکمیل زنجیره ارزش در پایین دست پتروشیمی اولویت ما است اما در مصرف انرژی در کشور شرایط مناسب نداریم و باید راهکار برای کاهش مصرف انرژی داشته باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طبق گزارش آژانس بین‌المللی بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار یارانه مصرف انرژی داریم.

بیشتر بخوانید   پیکر شهید حسن بادامکی فردا در قاین تشییع می‌شود

نخعی بیان کرد: با توجه به قابلیت‌هایی که روزهای آفتابی زیادی داریم از انرژی باد می‌توان تولید انرژی کرد و در خراسان جنوبی در حوزه انرژی تجدیدپذیر فعالیت چشمگیری می‌توان انجام داد که در برنامه های چهارم تا ششم دیده شده اما سهمی خوبی از این قضیه نداشته‌ایم که به دنبال رفع گرفتاری‌ها در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی استان افزود: متاسفانه در کل کشور و در استان خراسان جنوبی درگیر بروکراسی اداری هستیم و جزیره‌ای عمل کردن و بخشی نگری وجود دارد.

نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ساختار مدیریتی متناسب با اولویت‌های استان در نظر گرفته شود و قوانین و مقرراتی که در هیچ جای کشور اجرا نشده گاهی در استان ما ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: باید به موضوع تولید توجه شود و اولویت‌ها باید تبیین شود و بیشتر کمک شود.

وی در ادامه گفت: سربیشه مرز ماهیرود را داریم و پیگیری‌هایی شده که شرایطی به گونه‌ای رقم خورد مراودات افزایش یابد و ۲۴ ساعته مرز باز باشد.

وی افزود: بازارچه نهبندان غیرفعال است آنجا هم قابلیت خوبی دارد. ظرفیت مرزی در نهبندان و سربیشه و ایجاد زیرساخت در بخش معادن دنبال می‌شود.

نماینده شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:ظرفیت استان نیروی انسانی است که باید توسعه یابد و توسعه آموزش نیروی انسانی در هر دو شهرستان سربیشه و نهبندان دنبال می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها