۳۷ خانه هلال در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

۳۷ خانه هلال با هدف افزایش تاب‌آوری و مشارکت هرچه بیشتر مردم در امدادرسانی همزمان با چهارمین روز هفته دفاع مقدس در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران ” خانه هلال بخش گزیک شهرستان درمیان روز پنجشنبه به نمایندگی از ۳۷ خانه هلال استان با حضور جمعی از مسوولان افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این آیین گفت: با افتتاح این تعداد خانه هلال، تعداد خانه‌های هلال استان به ۸۰ مورد افزایش یافت.

محمدرضا رضایی بیان کرد: با توجه به گستردگی استان، پراکندگی جمعیت و فاصله زیاد بین مراکز جمعیت هلال احمر در شهرها، راه‌اندازی خانه‌های هلال و استفاده از توان داخلی دهستان‌ها نقش بسزایی در کاهش خسارت در حوادث طبیعی و غیرمترقبه دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ خانه هلال شهری و ۶۵ خانه روستایی در خراسان جنوبی گفت: این خانه‌ها با همکاری دهیاران، بخشداران و سایر دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و امکانات اولیه در اختیار آنها قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: بهره‌برداری از خانه‌های هلال در راستای آشنایی اهالی روستاها با مخاطرات و یادگیری آموزش کمک‌های اولیه است و افتتاح خانه‌های هلال و آموزش روستاییان می‌تواند آمادگی روستاییان را در برخورد با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی بالا ببرد.

وی افزود: مردم همیشه نخستین افرادی هستند که سر صحنه حوادث طبیعی و غیرطبیعی حاضر می‌شوند بنابراین در صورت گذراندن دوره‌های مربوطه پیش از حضور امدادگران، افراد آموزش دیده و کاربلد می‌توانند کار امدادرسانی را شروع کنند.

رضایی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی خانه‌های هلال حجم آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی کاهش یابد.

وی گفت: در طرح خانه‌های هلال، مردم روش پانسمان، بانداژ، مواجهه با مصدوم و انجام مرحله به مرحله کمک‌های اولیه را از مربیان جمعیت هلال احمر فرا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید   سفر وزیر نیرو به خراسان جنوبی

فرماندار درمیان هم در این آیین گفت: نیروهای هلال احمر در جنگ تحمیلی علیه ایران حضور فعال و موثر داشتند و عده زیادی در امدادسانی‌ها به مجروحان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

حسینعلی بخشی افزود: امروز هم داوطلبان هلال احمر به عنوان اولین نیروها در صحنه‌های حوادث حضور دارند که بر اهمیت نقش و رسالت آنها در کاهش آلام بشری می‌افزاید.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها