حیات جامعه بشریت در اصلاح عقیده ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حیات جامعیت بشریت در اصلاح قلب ها و عقیده ها است، گفت: اگر قلب اصلاح شود همه‌ی کارها اصلاح می شود اما اگر قلب فاسد شود همه چیز را فاسد می کند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، آیت الله سید علیرضا عبادی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور  طلاب و روحانیون بیرجند در مدرسه تخصصی امیرالمومنین علیه السلام برگزار شد، اظهار کرد: عبارت «‏‏ان الحیوة عقیدة و جهاد‏‏» متناظر با نظریه های حکمت است و بزرگان می فرمایند که انسان به دلیل اینکه متفکر خلق شده است برداشتی از حیات دارد و به عنوان یک جهان شناسی، بقیه زندگی به صورت خودکار براساس آن تنظیم می شود و این اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می فرمایند « الايمان تصديق بالجنان و اقرار باللّسان و عمل بالاركان» افزود: ایمان یعنی اینکه آنچه شخص به عنوان عقیده در دل دارد و همچنین صحبت ها، فریاد، عمل، برخورد، سیاست، اخلاق و رفتارش بر اساس ایمان تنظیم شده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه در دنیا هیچ کاری ارزشمندتر از آنچه که شما طلاب و روحانیون به آن شاغل هستید وجود نداردف ادامه داد: کار شما(طلاب و روحانیون) ایجاد عقیده پاک، توحیدی، الهی و اصلاح نیات اشخاص است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که دیگرانی با فکری دیگر، آلودگی و درندگی، بیکار ننشسته اند و همواره در جهت تخریب افکار دیگران و مانع ایجاد کردن در جلوی راه شما عمل کرده و می کنند.

آیت الله عبادی ادامه داد: اگر در طول تاریخ بررسی شود، مشاهده می کنید آنچه که در راه حق یا باطل، درست یا نادرست و عدل یا ظلم، کارساز است، جوهره ی عقیده می باشد.

بیشتر بخوانید   پیام آیت الله عبادی به مردم استان برای حضور حداکثری در انتخابات

وی با بیان اینکه حیات جامعیت بشریت در این است که قلب ها و عقیده ها اصلاح شود، افزود: «مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء » یعنی اگر علمای راستین نبودند، مقام شهادت با این عظمت، نصیب اشخاص نمی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اینکه در طول تاریخ و در دوران های مختلف پیامبران، همواره ستمگران و سلاطین ظلم و خلفای جور سعی می کردند که علمای شایسته دینی را یا به شهادت برسانند و یا منزوی کنند به خاطر این بوده است که از بیداری افراد در هراس بودند.

آیت الله عبادی خطاب به طلاب و روحانیون، گفت: همان اندازه ای که کار شما در بُعد مثبت بسیار مهم است اما اگر در جهت منفی پیش رود، بدترین می شود، زیر اگر کسی انسان ها را گمراه کند، ظال و مضل است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه در کنار این همه اهمیت ویژه ای که در مسئله هدایت وجود دارد اما اگر ظال و مضل باشد گناهی نابخشودنی خواهد بود، افزود: اگر قلب اصلاح شود همه‌ی کارها اصلاح می شود اما اگر قلب فاسد شود همه چیز را فاسد می کند.

وی بیان کرد: خداوند متعال به شما(طلاب و روحانیون) توفیق بزرگی عنایت کرده که عمر خود را برای ایمان، اخلاق، رفتار، اهداف، و معاد مردم وقف کرده اید و امیدواریم نتیجه نهایی این حرکت، ظهور صاحب اصلی انقلاب حضرت مهدی(عج) باشد که دنیا را از شر این حیوان های متمدن نما نجات دهد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها