خراسان جنوبی بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را جلب کرد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: این استان در اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی را در سال ۹۸ جلب کرده است.

به گزارش ” پیام خاوران ” علی اکبر اکبری راد اظهار داشت: براساس ماده ۴ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف ایران موظف هستند به منظور اطلاع رسانی سیاستگذاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور شاخص‌های ملی محیط کسب و کار را تدوین کنند.

 

وی بیان کرد: در همین راستا و پس از اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار (به صورت فصلی) و طرح شاخص کل اقتصاد و صنعت به صورت ماهانه، اتاق ایران ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کسب و کار را انجام داده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: اولین دوره اجرای طرح ارزیابی دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۸ با حضور یک هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی از مجموعه اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تعاون در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شد.

 

وی گفت: در این دوره دستگاه‌های اجرایی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و یزد به ترتیب بیشترین میزان رضایتمندی فعالان اقتصادی را به خود اختصاص دادند.

 

اکبری راد تصریح کرد: سهولت در فرایندهای اداری و سرعت در ارائه خدمات، کیفیت رسیدگی به درخواست‌های قانونی مراجعان، نحوه رفتار با فعالان اقتصادی و تکریم ارباب رجوع، شفافیت و اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات از جمله معیارهای شاخصی هستند که توسط یک هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی در سه اتاق ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

وی افزود: در این راستا و در پی ایجاد محیط مناسب کسب و کار در استان، اهتمام ویژه استاندار و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای این شاخص، خراسان جنوبی توانست رتبه برتر را کسب و رضایت فعالان اقتصادی را جلب کند.

بیشتر بخوانید   2400 زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می شوند

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران میزان رضایتمندی فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مقایسه با فعالان اقتصادی در بخش خدمات و صنعت بهتر ارزیابی شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین بین نهادهای غیردولتی نیز اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف به ترتیب بیشترین رضایت فعالان اقتصادی در کشور را کسب کرده‌اند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/*

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها