توزیع روزانه ۱۵ تن تخم مرغ/ گرانی را از جهاد کشاورزی پیگیری کنید

معاون سازمان صمت خراسان‌جنوبی از توزیع روزانه ۱۵ تن تخم مرغ در استان خبر داد و گفت: چرایی افزایش قیمت و مشکلات این حوزه باید از مسئولان مربوطه در جهادکشاورزی پیگیری شود.

به گزارش“پیام خاوران “ ، در اولین هفته پاییز بازار گرانی کالاها داغ شده و قیمت انواع مواد مصرفی مردم روند افزایشی پیدا کرده است. مردم خراسان جنوبی گلایه مند از اعلام نرخ های مصوب مسئولان در رسانه ها هستند. قیمت های مصوب گویی فقط در دفتر مسئولان تصویب می شود و در بازار نظارتی وجود ندارد. تعیین نرخ ها در فروشگاه ها روزانه اعلام می شود و خبری از محصولاتی که نرخ مصوب آن اعلام می شود در بازار نیست.

امروز دوشنبه قیمت تخم مرغ در بیرجند نرخ های ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان را اعلام کردند و عنوان کردند این نرخ شناور است و روزانه تغییر می کند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی  اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمتی که در خصوص تخم مرغ در کشور به وجود آمد نهایت تلاش خود را کرده‌ایم که در خراسان‌جنوبی مردم به این کالا با قیمت مصوب و با سهولت دسترسی داشته باشند.

الیاس جویبان بیان‌کرد: قیمت تخم مرغ در مراکز عرضه مستقیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است و روزانه بین مراکز توزیع می‌شود.

جویبان با اشاره به اینکه در شهرستان بیرجند سه مرکز اصلی توزیع تخم در خیابان جمهوری کار توزیع را انجام می‌دهند، ادامه‌داد: البته کار توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی نیز برای دسترسی مردم به این کالا صورت می‌گیرد.

وی گفت: خوشبختانه کل نیاز خراسان‌جنوبی به تخم مرغ از محل تولید داخل استان و از واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی تأمین می‌شود و از این نظر کمبودی در خراسان‌جنوبی در زمینه تأمین این محصول وجود ندارد.

بیشتر بخوانید   صرفه جویی مصرف آب با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: روزانه حدود ۱۵ تن تخم مرغ در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود.

جویبان افزود: البته متولی تولید و تحویل کالاهایی چون مرغ و تخم مرغ با قیمت مصوب درب واحدهای تولیدی جهاد کشاورزی است و چرایی افزایش قیمت و مشکلات این حوزه باید از مسئولین مربوطه در این سازمان پیگیری شود.

اگرچه مسئول مربوطه اعلام کرده که قیمت مصوب در مراکز عرضه مستقیم ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است اما آیا در این شرایط کرونایی مردم امکان دسترسی به این مراکز در یک منطقه شهری برای خرید یک کیلو تخم مرغ به نرخ مصوب را دارند. جای سوال است قیمت های مصوبی را که مسئولان در رسانه های ملی و استانی اعلام می کنند را چرا مردم نمی توانند لمس کنند؟

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها