اتمام پروژه فاضلاب فاز اول منطقه مهرشهر بیرجند تا پایان آبان سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: امسال با دستور استاندار، اولویت اجرای شبکه فاضلاب مهرشهر با معابر و مسیرهای خاکی به طول ۱۳ کیلومتر است که پیش‌بینی شده تا پایان آبان شبکه اجرا، انشعابات نصب و معابرمنطقه آسفالت شود.

به‌گزارش “پیام خاوران “ ، حسین امامی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح فاضلاب مهرشهر بیرجند در حال اجرا و دارای ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: طول کل پروژه ۶۴ کیلومتر است که تاکنون ۳۶ کیلومتر اجرا شده و ۲۸ کیلومتر باقیمانده است و عملیات اجرایی با سرعت بیشتر از گذشته اکنون در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: برای اجرای پروژه فاضلاب در مهرشهر این منطقه به هفت زون بر اساس اولویت اجرا تقسیم‌بندی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: پروژه اجرای کلکتور اصلی فاضلاب مهرشهر از خیابان‌های پرتردد شهر عبور می‌کرد که با این وجود عملیات اجرایی طبق برنامه زمان‌بندی به پایان رسید و پروژه احداث شبکه فاضلاب در زون ۶ و هفت مهرشهر به انجام رسیده است.

امامی  با بیان اینکه خط انتقال فاضلاب از نقطه خروجی مهرشهر تا بلوار شهدای عبادی اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین زون ۶ و ۷ (غرب مهرشهر) به دلیل حساسیت ناشی از آب‌های زیرزمینی به صورت سهم ۵۰ درصدی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اجرا شده است.

وی عنوان کرد: خط انتقال و زون ۶ و ۷ طی یک سال و نیم اجرا شد و با هماهنگی شهرداری عملیات آسفالت برخی مناطق مهرشهر به تعویق افتاد تا هزینه آسفالت به این پروژه افزوده نشود و بعد از اجرای شبکه فاضلاب و نصب انشعابات نسبت به آسفالت معابر اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  افزود: با توجه به جریان هیدرولیکی جریان فاضلاب و تپوگرافی منطقه، زون‌های سه و پنج در اولویت بعدی قرار گرفت که در حال حاضر زون سوم پیشرفت ۶۰ درصد و زون پنجم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید   دستور استاندار به مدیران؛ به ستاد توسعه خاوران توجه ویژه شود

امامی  با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ۱۸ کیلومتر باقیمانده از مهرشهر ۱۵ میلیارد تومان است گفت: اکنون ۲ پیمانکار در زون سه و پنجم و ۲ پیمانکار از مناطق جنوب شهر به مهرشهر منتقل شده‌اند و پروژه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۲۱۶ میلیارد ریال برای اجرای شبکه فاضلاب مهرشهر بیرجند هزینه و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ۱۷۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مجموع اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی برای اتمام پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند ۳۹۲ میلیارد ریال است که در باقیمانده طرح با توجه به اینکه هزینه آسفالت شکافی نداریم، هزینه‌ها پایین‌تر است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها