پرداخت یک میلیارد ریال به مدارس خراسان جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه یک میلیارد ریال به مدارس استان برای مقابله با ویروس کرونا در ابتدای سال تحصیلی پرداخت شده است،گفت:با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانش آموزان کمترین آسیب را از ویروس کرونا دیده اند.

به گزارش “پیام خاوران “محمدعلی واقعی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فردوس اظهار داشت: شیب بازنشستگی در آموزش و پرورش تند است و طی دو سه سال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی کاملا محسوس خواهد بود و جذب نیرو هم با روال فعلی پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه کسب رتبه های افتخار آمیز در حوزه های آموزشی، پرورشی و کنکور توسط دانش آموزان فردوس قابل تقدیر است، افزود: کسب ۷۰ رتبه فرهنگی و هنری و رتبه نخست میانگین نمرات نهایی توسط دانش آموزان فردوسی در سطح استان و هم چنین کسب ۸۰ رتبه زیر یک هزار و ۱۰رتبه زیر یکصد و رتبه ۷ کشوری در کنکور سراسری نشان از خلاقیت دانش آموزان این شهرستان و تلاش و کوشش دبیران و معلمان فردوس دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان یکصد و ۵۵ پروژه خیرساز و سه پروژه دولتی در حال اجرا است، ادامه داد: پروژه های خیرساز بهانه ای برای جذب اعتبارات دولتی است و از آن جایی که پروژه های دولتی با تأخیر اجرا می شوند ما به دنبال خیرینی هستیم که آغازگر اجرای پروژه های آموزش و پرورش باشند تا بتوانیم با اعتبارات دولتی آن پروژه ها را در زمان کمتری به بهره برداری برسانیم.

واقعی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر عملکرد آموزش و پرورش و مدارس استان گفت: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانش آموزان کمترین آسیب را ازکرونا دیده اند و ما هم چنان بر رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی تأکید داریم و والدین هم باید با آموزش فرزندان خود روال عادی زندگی را در پیش گیرند و بدانند که این ویروس رفتنی نیست.

بیشتر بخوانید   طرح ملی لاله های روشن ۱۶ بهمن در خراسان جنوبی اجرا می شود

وی در پایان بیان کرد: در ابتدای سال تحصیلی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۴ میلیون ریال از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس استان اختصاص داده شده تا نسبت به تهیه مواد ضد عفونی برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها