افزایش سرقت های خرد در خراسان جنوبی/ گلایه از سهل انگاری مردم

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی از افزایش سرقت های خرد در استان خبر داد گفت: مردم با یک اطمینان کاذب، نسبت به حفاظت از اموالشان سهل‌انگاری می‌کنند که این موضوع وقوع سرقت را آسان می‌کند.

به گزارش “پیام خاوران “ سرهنگ غلامرضا حسینی صبح سه شنبه در اولین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: متأسفانه سرقت‌های خرد در خراسان‌جنوبی افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: سهل شدن سرقت به واسطه عدم مراقبت مردم از اموالشان و فروش آسان مواد مسروقه از مهمترین دلایل افزایش سرقت در خراسان‌جنوبی است.

سهل شدن سرقت به واسطه سهل‌انگاری مردم در حفاظت از اموال

حسینی افزود: متأسفانه برخی از مردم با یک اعتماد و اطمینان کاذب نسبت به بحث امنیت تصور می‌کنند که اموالشان به سرقت نمی‌رود و از این جهت هیچ‌گونه مراقبتی از دارایی‌شان به عمل نمی‌آورند.

وی گفت: به عنوان مثال در یک روز در مرکز استان خراسان‌جنوبی چندین هزار خودرو بدون هیچ‌گونه اقدامات حفاظتی در کوچه‌ها و خیابان‌ها رها می‌شوند و مردم انتظار دارند در چنین شرایطی هیچ‌گونه سرقت خودرو و یا وسائل داخل خودرو اتفاق نیفتد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در یک مثال دیگر مالکان ساختمان‌های نیمه تمام به یک سهل‌انگاری کارتن و جعبه‌های کاشی را بدون هیچ حفاظی در گوشه ساختمان رها کرده و انتظار دارند روز بعد آن را در همان جا مشاهده کنند.

حسینی بیان‌کرد: از مردم خراسان‌جنوبی درخواست داریم در مکان‌ها و ساختمان‌هایی که نگهبان و حفاظی وجود ندارد، حداقل دوربین نصب کنند.

وی با اشاره به فروش اموال مسروقه در فضای مجازی ادامه‌داد: در فضای مجازی ما زیر ساخت کافی نداشته و تنها تغذیه کننده هستیم که این موضوع آسیب‌های فراوانی را به ما وارد می‌کند.

سرور سایت‌های فروش اموال مسروقه در خارج از کشور است

بیشتر بخوانید   افزایش تعداد بیمارستان‌ها پذیرنده بیماران کرونا در بیرجند

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی گفت: ما در پلیس آگاهی وقتی سایت‌های فروش اموال مسروقه را پیگیری می‌کنیم، درمی‌یابیم که ip و سرور آن در کشورهای دیگر است که پیگیری‌های ما را با مشکل مواجه کرده است.

حسینی با اشاره به ضرورت همکاری و همدلی همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش سرقت‌ها اظهار کرد: اگر این همدلی برای کاهش سرقت‌ها وجود نداشته باشد با توجه به افزایش روز افزون قیمت شاهد افزایش بیشتر سرقت‌ها خواهیم بود.

وی بیان‌کرد: در برخی از استان‌های کشور در بسیاری از کوچه‌ها دوربین نصب شده است که این اقدام یک نوع سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌جنوبی یادآور شد: افراد باید از خرید ضایعات از کسانی که نمی‌شناسند خودداری کنند چرا که احتمال مسروقه بودن آن وجود دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها