مراکز آموزشی نیروی انتظامی جوانان را برای دفاع از جامعه بیدار می‌کند

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مراکز آموزشی نیروی انتظامی جوانان را برای دفاع از جامعه هوشیار و بیدار می‌کند و این مصداق واقعی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش “پیام خاوران” ، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول‌الله(ص) بیرجند اظهار داشت: نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشته و ارتباطات مستقیمی با مردم دارد گفت: ویژه‌تر از نیروی انتظامی مراکز آموزشی آن است که سربازان را برای ورود به جامعه آماده می‌کند‌.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این مراکز آموزشی بیشتر یک خدمت ناشناخته‌ای دارند چون اجمالاً جوانانی را آموزش می‌دهند که در خانه پرورش پیدا می‌کنند و خانه یک‌ محیط عاطفی است که غالبا امور در آن سلیقگی اداره می‌شود و برای ورود به جامعه و مفید بودن برای جامعه و تجربه‌های لازم خام هستند.

عبادی ادامه داد: مراکز آموزش غیر از تعلیمات نظامی، شرعی، حفاظتی و عقیدتی که بر عهده دارند از جهت تربیت اخلاقی، بدنی و روحی نیز برای جوانان بسیار موثر هستند.

وی افزود: درس واقعی این است که در این مراکز چقد جوانان کشور را به روز، نیک اخلاق، متواضع و با تجربه می‌کنند و جوانان در انواع و اقسام طرح‌های آموزشی که در خانه ممکن نیست با تجربه می‌شوند.

امام جمعه بیرجند گفت: سخنی که فرمانده در این مراکز آموزشی برای سربازان می‌گوید از کلاس اخلاق نیز مهم‌تر است و بسیار در روحیه جوانان موثرتر است و این خدمات بسیار خدمت‌های بزرگ و ارزشمندی برای جامعه است چون جوانان را برای دفاع از جامعه هوشیار و بیدار می‌کند.

عبادی یادآور شد: تجربه هم ثابت کرده بیش از هرچیز که تاثیر بیشتر می‌گذارد هماهنگی بین شما است که بسیار می‌تواند روی جوان تاثیر بگذارد که برای خدمت به جامعه این بهترین توفیقات بوده و جزو مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید   اقدامات ویژه برای توسعه فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول‌الله(ص) بیرجند نیز در این دیدار گفت: دراین مرکز آموزشی نیروهایی از خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان آموزش می‌بینند.

سرهنگ حسین سورگی ادامه داد: بعد از آموزش‌های اولیه در مرز مشغول خدمت می‌شوند و به عنوان مرزبان کار مرزبانی را انجام می‌دهند.

فرمانده مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول‌الله(ص) بیرجند بیان کرد: علاوه بر کار تربیت و آموزش نیروها، کار اعتقادی و اصول نظامی نیز روی آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

سورگی یادآور شد: در بین سربازات خیلی به عنوان مرزبان هستند و افرادی نیز هستند که با شجاعت در مرز علیه اشرار و دشمنان مبارزه می‌کنند که شهدای گرانقدری نیز در این راه تقدیم انقلاب شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها