زادگاه پروفسور گنجی،میزبان استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای سرزده خود از روستاهای بخش مرکزی بیرجند به روستای ماهوک زادگاه پروفسور محمد حسن گنجی رفت.

به گزارش” پیام خاوران “ به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ معتمدیان در این سفر هم به گفتگوی با مردم پرداخت و از مسایل و مشکلات روستای ماهوک جویا شد.
مرمت و لوله گذاری قنوات، اجرای کامل طرح هادی، بهسازی محورهای دسترسی به روستا و… از جمله درخواست های مردم در دیدار با استاندار بود.

استاندار خراسان جنوبی، پیگیری موارد مطرح شده را به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و حوزه های متولی سپرد.

ماهوک روستایی در دهستان القورات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، تعداد ۶۲ نفر در قالب ۲۳ خانوار جمعیت دارد.

این روستا، زادگاه پروفسور گنجی است که از افتخارات جهان بود، وی در سال ۲۰۰۰ میلادی و در بیست و نهمین کنگره ‏اتحادیه بین‌المللی جغرافیایی در کره‎ ‎جنوبی به عنوان یکی از ۱۵ جغرافیدان ‏برجسته جهان شناخته شد و‎ ‎سازمان هواشناسی جهانی، جایزه علمی سال ۲۰۰۱ خود را نیز به وی اعطا ‏کرد.

دکتر گنجی در سن ۱۰۰ سالگی در تیر ماه ۱۳۹۱ درتهران درگذشت ودبنا به وصیت خودش در پارک دکتر گنجی واقع در خیابان توحید بیرجند دفن شد.

استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم ماهوسک بخش مرکزی شهرستان بیرجند

معتمدیان با هدف بررسی مسایل و مشکلات ماهوسک از نزدیک به این روستای بخش مرکزی رفت.

مردم با استفاده از فرصت دیدار با استاندار، از توسعه روستا، تأمین زیرساخت های رفاهی، رفع مشکل کم آبی و… را به عنوان مهمترین مشکلات این روستا در ۵۰ کیلومتری مرکز استان مطرح کردند.

معتمدیان،دستورات لازم درخصوص رفع مشکلات مطرح شده را صادر نمود. ماهوسک روستایی در دهستان القورات از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند می باشد.

بیشتر بخوانید   اهدای ۴۴۶ واحد خونی به مراکز انتقال خون سیار

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها