۱۸۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان خراسان جنوبی پرداخت شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۸۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در نیمه نخست امسال به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش “پیام خاوران “ سید رضا حسینی افزود: تعهد سالانه اشتغال برای سال جاری در استان خراسان جنوبی چهار هزار و ۳۰۰ طرح بوده که هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از این تعهد در ۶ ماه نخست امسال ۵۵۲ طرح اجرا و ۱۸۴ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال اجرا شده در زمینه‌های حمل و نقل، خدمات، دامداری، طیور، کشاورزی، زنبور و ماهی، صنعتی، فرش و گلیم و صنایع دستی بوده است.

وی با بیان اینکه از طرح‌های اجرا شده ۱۳ مورد کارفرمایی بوده است گفت: ۴۲۱ طرح خودکفایی، ۱۰۷ طرح توان‌افزایی و ۲۴ طرح کارانگیزی در ۶ ماه نخست امسال از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

حسینی عنوان کرد: ۲۰۸ زن و ۳۴۴ مرد امسال موفق به دریافت تسهیلات اشتغال کمیته امداد شده‌اند که ۲۲۹ نفر در مناطق شهری و ۳۲۳ نفر در مناطق روستایی هستند.

وی احداث نیروگاه‌های خورشیدی را یکی از راه‌های اشتغالزایی برای مددجویان برشمرد و گفت: در این زمینه نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۶ نیروگاه خورشیدی نصب شده و ۱۷۲ مورد به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۹ هزار و ۶۵۵ مددجو کمیته امداد در خراسان جنوبی اعم از معیشت‌بگیر و غیر معیشت‌بگیر هستند و در هفت سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۸۴ طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد با استفاده از منابع امداد و دولتی اجرا شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   جلسه‌ شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی برگزار شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها