پارک دوبله در کوچه‌های شهر علی‌رغم خلوتی پارکینگ‌های طبقاتی

شهردار بیرجند با بیان اینکه ظرفیت سه طبقه پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری بیرجند خالی است، گفت: متاسفانه در کوچه‌های اطراف این خیابان با انبوهی از ماشین‌های پارک شده رو به رو هستیم.

به گزارش “پیام خاوران” ، محمد علی جاوید صبح شنبه در جلسه شورای شهر بیرجند اظهار کرد: بیرجند شهری با قدمت دیرینه در حوزه فرهنگ است که این مسئله در همه ابعاد و از جمله در موضوعات ترافیکی باید خود را نشان دهد.

شهردار بیرجند بیان‌کرد: مدیریت شهری باید بر مبنای تخصص و کار کارشناسی پیش رود چرا که در غیر این صورت با آسیب رو به رو خواهیم شد.

جاوید با اشاره به موضوع پارگینگ‌های خیابان جمهوری و منتظری بیرجند و گلایه‌های طرح شده در این زمینه ادامه‌داد: حاشیه خیابان‌ها به هیچ وجه محل پارک و توقف چند ساعته خودرو نیست و موجب تضعیف حقوق شهروندان می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح ترافیکی جدید در خیابان جمهوری می‌خواستیم کسبه و اصناف را به سمت استفاده از پارکینگ طبقاتی هدایت کنیم و پارکینگ حاشیه خیابان تنها برای توقف‌های موقتی و کوتاه مدت باشد.

اصناف جهت فرهنگ‌سازی داوطلب استفاده از حمل و نقل عمومی باشند

شهر دار بیرجند اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در فرهنگ نمونه و الگو باشیم باید به سمتی برویم که خود اصناف داوطلبانه با استفاده از حمل و نقل عمومی و یا در صورت امکان پیاده به سمت محل و کسب و کار خود بیایند.

جاوید با تأکید بر اینکه با در سطح شهر بیرجند به اندازه کافی پارکینگ طبقانی نداریم، بیان‌کرد: متأسفانه در خیابان جمهوری گاه حاشیه خیابان محل توقف خودروی کارمندان بانک و یا کسبه‌ای شده است که چندین ساعت و صبح و عصر وسیله نقلیه خود را پارک می‌کنند.

وی ادامه داد: این مسئله موجب اذیت و سلب حقوق شهروندانی شده که می‌خواهند توقف کوتاه مدتی برای مراجعت به بازار داشته باشند.

بیشتر بخوانید   ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با وسایل حمل و نقل عمومی

شهردار بیرجند گفت: در حال حاضر سه راه استفاده از حمل و نقل عمومی، استفاده از پارکینگ طبقاتی و استفاده از پارکینگ حاشیه خیابان و پرداخت هزینه برای پارک برای کسبه و اصناف بازار بیرجند و اطراف خیابان جمهوری وجود دارد.

نگاه انتفاعی به پارکینگ‌های طبقاتی نداریم

جاوید با اشاره به اینکه به هیچ وجه نگاه انتفاعی به پارکینگ‌های طبقاتی و پارکینگ‌های حاشیه خیابان نداریم، بیان‌کرد: هدف ما بهبود وضعیت ترافیکی شهر و سهولت رفت و آمد شهروندان است.

شهردار بیرجند با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی موجود در شهر گفت: طبق مشاهدات سه طبقه پارکینگ طبقاتی خیابان جمهوری بیرجند خالی است ولی در کوچه‌های اطراف خیابان و جلوی مغازه‌ها با انبوهی از ماشین‌های پارک شده رو به رو هستیم.

شهردار بیرجند یادآور شد: اگر مردم را تشویق به استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی نکنیم، هرچه خیابان‌ها تعریض شود، باز هم برای توقف خودروها با مشکل رو به رو خواهیم شد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها