قرائت خانوادگی زیارت اربعین حسینی(ع) در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری قرائت خانوادگی زیارت اربعین حسینی(ع) ساعت ۹ صبح روز اربعین در تمامی نقاط استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حجت‌الاسلام احمد ملایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامتی مردم امکان برگزاری پیاده‌روی اربعین و تشرف به کربلا و همچنین برگزاری راهپیمایی جاماندگان از اربعین فراهم نیست.

وی گفت: امسال برای عرض ارادت به ساحت حضرت سیدالشهدا و یاران باوفای ایشان باید به گونه‌ای این مراسم برگزار شود که از شور و شعور و شکوه آن کاسته نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در این راستا باید طرح‌های جایگزینی مانند تاکید بیشتر بر تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و فضای مجازی، عزاداری و عرض ارادت از منازل و مراسم منطبق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

ملایی بیان کرد: رهبری در زمینه مراسم اربعین امسال فرمودند “ملت ایران عاشق امام حسین و زیارت اربعین هستند و اظهار ارادت امسال باید از منازل انجام شود”.

وی عنوان کرد: به پیروی از این فرمایش رهبری و با هماهنگی با ستاد اربعین و همکاری‌های نهادهای فرهنگی و تبلیغی  مردم ولایتمدار استان خراسان جنوبی همزمان با ایران اسلامی با قرائت زیارت اربعین همراه با شور و شعور حسینی در منازل ارادت خویش را به ساحت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ابراز می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: زیارت اربعین حسینی(ع) به صورت خانوادگی در تمامی شهرها و روستاهای استان همزمان با سراسر کشور ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی قرائت می‌‌شود.

ملایی اظهار داشت: جهت بهره‌مندی بیشتر مردم این زیارت علاوه بر پخش زنده از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی از ماذنه‌های مساجد، مصلی‌ها، بلندگوهای اماکن و بقاع مقدسه، هیئت‌های مذهبی و سیستم‌های صوت راهپیمایی‌ها نیز پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید   علائم جدید ویروس کرونا چیست؟

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها