افتتاح ۵ پروژه گردشگری در شهرستان بیرجند

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افتتاح ۵ پروژه گردشگری در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، گفت: ۵ پروژه گردشگری شامل ۴ پروژه زیرساخت برق رسانی است که اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به آن‌ها اختصاص یافته است.

 

وی افزود: این ۴ پروژه مربوط به باغ و عمارت شوکت آباد، مجتمع منظریه، محوطه گردشگری اوقاف (مجموعه گردشگری فلامینگو) و منطقه گردشگری بند دره است.

 

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱ واحد اقامتگاه بوم گردی نیز در روستای جهانی خراشاد به نام سرای مهر خراشاد افتتاح شده است.

 

عربی ادامه داد: این اقامتگاه با سرمایه گذاری ۵ میلیارد ریال از سال ۹۷ آغاز شده بود که مساحت کل این اقامتگاه ۴۵۰ متر مربع و زیربنای آن ۳۶۰ متر مربع است و با ۷ اتاق، ظرفیت پذیرایی از ۴۰ نفر را دارد.

 

وی بیان کرد: انتخاب روستای خراشاد به عنوان روستای جهانی توبافی (حوله بافی) باعث شده است که گردشگران خراشاد را برای سفر انتخاب کنند که این می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه کمک کند.

 

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه روستای خراشاد ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری و صنایع دستی دارد، افزود: این دومین اقامتگاه بوم گردی این روستا است و سومین اقامتگاه بوم گردی نیز در حال احداث است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   توزیع 3 برابری مُسَکن در خراسان جنوبی/فروش بدون نسخه دارو در داروخانه‌ها انجام نمی‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها