شتاب فزاینده در روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از شتاب فزاینده در روند توسعه فضا های آموزشی در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد وگفت: موضوع تأمین فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار در اولویت های استان دیده شد.

به گزارش “ پیام خاوران ” ، محمد صادق معتمدیان با بیان این مطلب در مراسم کلنگ زنی مدرسه شبانه روزی طبس مسینا در شهرستان درمیان از شتاب فزاینده در روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد.

واظهار داشت: با توجه به نیازسنجی های ناشی از بررسی های صورت گرفته، موضوع تأمین فضاهای آموزشی در مناطق کمتر برخوردار در اولویت های استان دیده شد.

وی ادامه داد: در همین راستا پیگیری های درخصوص تأمین منابع مورد نیاز برای رفع این دغدغه انجام شد و طی دو سال گذشته برای تحقق این برنامه از ظرفیت های دولتی، خیرین، نهادهای حاکمیتی و سازمان های اقتصادی تابع دولت استفاده کردیم.

استاندارخراسان جنوبی با اشاره به شرایط استان و جمعیت اندک ساکن در برخی روستاها گفت: جمعیت اندک دانش آموزان مانع از این بود که در همه روستاها مدرسه احداث شود لذا برای ایجاد مجتمع های شبانه روزی در مناطق مختلف برنامه ریزی کردیم.

 

بیشتر بخوانید:

مدرسه ۱۲ کلاسه مهرشهر بیرجند دهه فجر به بهره برداری می رسد

۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

 

معتمدیان افزود: در همین راستا چند روز پیش به همت شرکت ملی صنایع مس ، مجتمع شبانه روزی حاجی آباد زیرکوه کلنگ زنی شد و امروز هم عملیات اجرایی احداث مدرسه شبانه روزی طبس مسینا را آغاز نمودیم.

وی تأکید کرد: با پیگیری های که انجام گرفت شرکت ملی مس ایران، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احداث این دو مجموعه آموزشی هزینه خواهد کرد.

استاندارخراسان جنوبی گفت:  با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و تزریق منابع مالی مورد نیاز، فاز اول این دو پروژه با سرعت اجرا می شود.

بیشتر بخوانید   بیش از 99درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی ازنعمت برق برخوردار است

وی به تشریح هدف گذاری های استان در زمینه فضاهای آموزشی پرداخت و گفت: به زودی جشن خاتمه وجود سیستم های گرمایشی غیر استاندارد از کلاس های درس را برگزار می کنیم.

معتمدیان تأکید کرد: با این اقدام، مهمترین دغدغه مسئولان و خانواده ها از سیستم های غیراستاندارد و حوادثی که طی سال های اخیر رقم زده، برطرف می گردد ،علاوه بر این به زودی شاهد برگزاری جشن حذف مدارس کانکسی در استان نیز خواهیم بود.

استاندارخراسان جنوبی با تأکید بر این که سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه ویژه به مناطق کمتربرخوردار است، اظهار داشت: با سیاست گذاری هایی که انجام شده و با همت و هم افزایی مدیران، برنامه حذف محرومیت از مناطق کمتر برخوردار استان با سرعت در حال انجام است.

معتمدیان در تبیین اقدامات استان در راستای محرومیت زدایی  به انعقاد تفاهم نامه هایی با دستگاه های حاکمیتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قرارگاه بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای توسعه شهرستان های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه در جریان سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ۱۵ مهر سال گذشته اشاره کرد.

 

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

 

وی ادامه داد: در شهرستان درمیان هم که بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به عنوان دستگاه معین محرومیت زدایی تعیین شده، بنیاد علوی به نمایندگی اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

استاندارخراسان جنوبی اظهار داشت: مطالعات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی، زیرساختی، آموزشی، بهداشتی، احیای قنوات و… بر اساس سند توسعه میان مدت شهرستان درمیان انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید   1673 مورد بازرسی از کارگاه‌های خراسان جنوبی انجام شد

وی تأکید کرد: علاوه بر اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، برنامه های کلان تری نیز توسط دولت در این شهرستان صورت می گیرد. و برنامه های دولت در زمینه تأمین زیرساخت ها است.

وی سپس به اقدامات صورت گرفته در زمینه گازرسانی، برقرسانی و اجرای مجتمع های آبرسانی اشاره کرد و تصریح نمود: طی یک برنامه دو ساله با تزریق مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی و فاینانس داخلی، پروژه تکمیل مجتمع های آبرسانی استان از ۱۲ سال به ۲ سال کوتاه می شود.

 

آغاز عملیات اجرایی مدرسه شبانه روزی طبس مسینا با حضور استاندار خراسان‌جنوبی

با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی، عملیات اجرایی مدرسه شبانه روزی دخترانه طبس مسینا آغاز شد.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی مدرسه شبانه روزی دخترانه طبس مسینا در شهرستان درمیان به زمین زده شد.

بر اساس طرح اولیه، فضای آموزشی این آموزشگاه ۶۵۰ متر مربع و محیط خوابگاهی نیز بیش از ۹۰۰ متر مربع زیربنا خواهد داشت.

این آموزشگاه با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و صنایع ملی مس ایران احداث می شود.

در فاز اول، ساختمان آموزشی این مدرسه بنا می گردد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها