طرح مدیریت پسماند شهر بیرجند تصویب شد

طرح جامع مدیریت پسماند شهرستانهای بیرجند و خوسف و شهر مود در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خراسان جنوبی تصویب شد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ظهر شنبه در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه با موضوع تصویب طرح جامع مدیریت پسماند بیرجند، خوسف و شهر مود برگزار شد.

حسن اکبری افزود: در این جلسه پس از ارائه گزارشات لازم توسط مشاور طرح، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شهرداران، طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان بیرجند، خوسف و شهر مود که یکی از اسناد محیط زیستی در حوزه مدیریت شهری استان می‌باشد مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید 

حفظ محیط زیست در گرو کار فرهنگی است

وی اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماند در راستای تحقق قانون مدیریت پسماند که وظیفه مدیریت و نظارت را برعهده وزارت کشور و شهرداری‌ها قرار داده است انجام می‌گیرد و یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار هر شهرستانی بوده که پس از انجام مطالعات علمی و اصولی توسط مشاورین ذیصلاح و بررسی طرح در جلسات کارگروه مدیریت پسماند استان و شهرستان و با لحاظ نظرات دستگاه‌های اجرایی استان مورد تأیید و تصویب قرار می‌گیرد.

اکبری تصریح کرد: با ارائه راهکارهای علمی و اجرایی و طراحی وضعیت مطلوب و با اجرای طرح مذکور درجهت کاهش مخاطرات زیست محیطی گام‌های اصولی برداشته خواهد شد.

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.  

میر جعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این کارگروه بر ضرورت تهیه طرح‌های جامع مدیریت پسماند در سایر شهرستان‌های استان توسط شهرداران و تسریع در بررسی طرح‌های تهیه شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید   آخرین کاروان زائران حج تمتع خراسان جنوبی به عربستان اعزام شدند

وی ضمن تقدیر از فرهنگ غنی مردم استان در امورات و مباحث مربوط به حفظ محیط زیست بر اطلاع رسانی و آموزش در راستای تشویق در خصوص اجرای طرح‌هایی که منجر به کاهش تولید زباله در مبدا شود تاکید کرد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها