مبلغ واریزی به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز مبلغ یک میلیون تومان به حساب مرزنشینان استان واریز می‌شود که نسبت به مراحل قبلی افزایش چشمگیر دارد.

به گزارش “پیام خاوران “ بنابر اعلام استانداری خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی افزود: این دومین مرحله در سال جاری است که رقمی تحت عنوان «عواید حاصل از فروش سوخت» امروز (یکشنبه) به حساب مرزنشینان واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه امسال و تا این لحظه سوخت مرزنشینان فروشی نداشته اما با پیگیری‌های شخص استاندار، در این مرحله بیش از مراحل قبلی و رقم یک میلیون تومان به مرزنشینان اختصاص یافت.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رقم تعیین شده در قالب عواید حاصل از فروش سوخت مرزنشینان در مراحل قبلی ۷۱۴ هزار تومان بوده که در این مرحله افزایش چشمگیری دارد.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز همچون مراحل گذشته، اهالی ساکن در ۶۹ روستای شهرستان‌های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه مشمول دریافت این مبلغ هستند.

عابدی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری‌های استاندار، پرداخت عواید حاصل از فروش سوخت مرزنشینان همچنان ادامه داشته باشد.

وی گفت: پرداخت مبالغی در راستای کمک به مرزنشینان در ماندگاری جمعیت در مرزها و جلوگیری از مهاجرت این قشر زحمتکش بسیار مؤثر است.

با توجه به میزان قیمت سوخت در ایران و وجود تقاضا در کشورهای همسایه همواره شاهد قاچاق سوخت به اشکال مختلف از مناطق شرق کشور بوده‌ایم اما از سال ۹۷ تلاش شد به صورت قانونی از جمله مشارکت مرزنشینان، سوخت مورد نیاز کشور همسایه به طور رسمی تامین شود.

این اقدام دولت و مسوولان استانی، کاهش قاچاق سوخت و جلوگیری از خروج میلیاردها ریال سرمایه کشور را نیز در پی داشت.

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.  

بیشتر بخوانید   عملیات اجرایی 14 پروژه بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی آغاز شد

مصوبه هیات وزیران در صدور مجوز فروش سوخت توسط اتحادیه تعاونی‌های مرزرنشینان و توزیع سود آن بین خانوارهایی که تا فاصله ۲۰ کیلومتری مرز سکونت دارند، در عین حال که موجب تامین سوخت مورد نیاز کشور همسایه از روش قانونی می‌شود به معیشت و اقتصاد خانوارهای مرزنشین نیز کمک می‌کند و مهاجرت معکوس را سبب می‌شود.

اولین بار سال ۹۷ اعلام شد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، سهمیه سوخت مرزنشینان استان خراسان جنوبی با تخصیص ۱۰ میلیون لیتر در اسفندماه، هفت برابر شد و این روند تاکنون ادامه یافته است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت کشور افغانستان هستند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها