بهره‌مندی ۲۷ هزار و ۸۳۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک های مؤمنانه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ۲۷ هزار و ۸۳۰ دانش‌آموز نیازمند از کمک‌های مؤمنانه فرهنگیان و دانش آموزان خراسان‌جنوبی بهره‌مند شدند.

به گزارش “پیام خاوران ”  محمد علی واقعی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا تمامی همکاران فرهنگی به صورت خودجوش مدارس را برای حضور دانش‌آموزان ضدعفونی کردند که این موضوع تا زمان تعطیلی مدارس ادامه پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور ۱۶۷ تیم جهادی برای ضدعفونی کردن مدارس خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در یک مرحله حدود یک میلیارد و ۳۵۴ هزار تومان سرانه بهداشتی به مدارس استان اختصاص یافت.

واقعی با بیان اینکه در زمان امتحانات نهایی ۱۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار دستکش از سوی استانداری به آموزشگاه‌های خراسان جنوبی اختصاص یافت، ادامه‌داد: همچنین بعد از بازگشایی مدارس از سوی استانداری خراسان‌جنوبی ۲۰۰ هزار ماسک در اختیار مدارس مناطق محروم قرار گرفت.

تعطیلی آموزش حضوری مدارس در پنج شهرستان به مدت یک هفته

وی گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس ملاک آموزش‌های ما آموزش حضوری بود مگر اینکه ستاد مدیریت کرونا به واسطه جهش این ویروس تصمیم دیگری اتخاذ کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اظهارکرد: با توجه به جهش ۲۵ درصدی بیماری کرونا در خراسان‌جنوبی طبق تصمیم أخذ شده در پنج شهرستان خراسان‌جنوبی شامل شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، فردوس و نهبندان به مدت یک هفته آموزش حضوری تعطیل خواهد بود.

واقعی بیان‌کرد: از همان ابتدای امر تأکید ما بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک بود در حالی که برخی از والدین از که از حضور فرزندانشان در مدارس ممانعت می‌کردند آنان را به دورهمی‌های خانوادگی و شب نشینی می‌بردند.

بیشتر بخوانید 

۶۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس بیرجند حاضر می‌شوند

پرداخت یک میلیارد ریال به مدارس خراسان جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا

بیشتر بخوانید   ارتقای ۵ پله ای والیبال خراسان جنوبی در رنکینگ کشوری سال ۱۴۰۰

وی با اشاره به کمک‌های مؤمنانه فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی از ابتدای شیوع کرونا گفت: در مجموع در این کمک‌ها ۲۵ هزار و ۸۰۸ بسته معیشتی و لوازم التحریر و البسه در اختیار دانش‌آموزان نیازمند خراسان‌جنوبی قرار گرفت.

دو میلیارد و و ۳۴۱ میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه فرهنگیان و دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۸۳۰ دانش‌آموز نیازمند از این کمک‌ها بهره‌مند شدند، اظهارکرد: ۶ هزار و و ۲۴ همکار فرهنگی و ۳۷ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در کمک‌های مؤمنانه مشارکت داشتند.

واقعی ادامه‌داد: در مجموع دو میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان کمک‌های مؤمنانه همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان از ابتدای کرونا تا این لحظه بوده است.

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.  

وی یادآور شد: از ابتدای بازگشایی مدارس تا امروز ۲۱ مهرماه تعداد هزار و ۲۵۴ بازدید از مدارس خراسان‌جنوبی در راستای بررسی رعایت مسائل بهداشتی صورت گرفته است که بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی در ۹۴ درصد مدارس پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

ابتلای به کرونا به واسطه حضور در مدرسه را نمی‌پذیرم

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا ابتلای معلم و دانش آموز به کرونا در محیط مدرسه در خراسان‌جنوبی اثبات شده است یا خبر، گفت: با توجه به اینکه یک معلم و دانش آموز روابط اجتماعی گسترده‌ای دارد نمی‌توان گفت در صورت ابتلا به کرونا به واسطه حضور او در مدرسه بوده است.

واقعی ادامه داد: من ابتلای به کرونا به واسطه حضور در مدرسه را نمی‌پذیرم چرا که حتی در مدارس مرزی و روستایی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است.

بیشتر بخوانید   زرشکاران خراسان جنوبی برای فروش محصول عجله نکنند

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها