سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بابیان اینکه روند ابتلا به کرونا در استان صعودی است، گفت: مردم از رفتن به دورهمی ها و سفر های غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش “پیام خاوران “ غلامرضا شریف زاده  با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه روند ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از این ویروس در استان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری دیروز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۸ نمونه از بیماران مشکوک اخذ شده است.

شریف زاده افزود: از این تعداد تست کرونا برای ۹۳ بیمار مثبت بوده که ۶۵ مورد مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۴۰ نفر مثبت قطعی کرونا ویروس هستند.

شریف زاده با بیان اینکه از این تعداد ۲۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اظهار کرد: همچنین حال هفت بیمار کرونایی مساعد نیست.

بیشتر بخوانید 

خراسان جنوبی رتبه پنجم نرخ بروز کرونا را در کشور دارد

موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته هفت مورد ناشی از کرونا داشته ایم، افزود: از شنبه تا دوشنبه هفته جاری ۱۵ مورد مرگ جدید ناشی از کرونا داشته ایم.

شریف زاده با بیان اینکه میزان ورود تجمعی خراسان جنوبی به ۴۸۹ در ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: شهرستان بیرجند با ۶۵۷ در ۱۰۰ هزار بیشترین میزان ورود تجمعی را به خود اختصاص داده است.

وی خواستار پرهیز از دورهمی های خانوادگی شد و گفت: همچنین از شهروندان خواستاریم در رعایت پروتکل های بهداشتی همتی ویژه داشته باشند و از جابه جایی های غیر ضرور پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید   یک درخت با ۳ محصول

 جدیدترین خبرهای استان و کشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای کویید ۱۹ در استان به ازای هر ۳۳ ساعت یک مورد مرگ ناشی از ویروس داشته ایم که بر اساس آمار های جدید هر ۲۸ ساعت یک نفر جان خود را از دست می دهد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها