رئیس سازمان بسیج سازندگی: گام سوم کمک مومنانه تا نوروز۱۴۰۰ اجرا می‌شود / مردم مواسات را به جریان تبدیل کردند

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گام سوم کمک مومنانه در حال باز تعریف است و تا نوروز اجرایی می‌شود گفت: مردم کمک مومنانه را از یک نظریه به یک جریان تبدیل کردند.

به گزارش“پیام خاوران “ ، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی صبح امروز در مراسم آغاز مرحله سوم گام دوم نهضت کمک‌های مومنانه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کمک مومنانه مصداق انقلابی‌گری و از مصادیق خدمت رسانی از نوع بسیجی شدن است.

وی با بیان اینکه مردم، کمک مومنانه را از نظریه به جریان تبدیل کردند و این جریان و گفتمان عمومی برای انقلاب اسلامی می‌ماند افزود: گام سوم کمک مومنانه درحال بازتعریف است و تا نوروز اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امروزه خاکریزها تغییر کرده اما ماهیت جنگ تغییری نکرده چراکه همچنان تقابل حق و باطل است.

زهرایی افزود: هنوز در جنگ اقتصادی به “باید بشود” نرسیدیم چون مردم را باور نکردیم و نقش اساسی را به مردم ندادیم و اگر در دفاع مقدس برخی مسئولان اراده نداشتند اما مردم اراده و خواسته‌شان را تحمیل می‌کردند و امروز اینگونه نیست و بسیج می‌ تواند قدرت بسیج شدن را به مردم بدهد.

وی با اعلام اینکه کمک مومنانه باید در اقتصاد و اشتغال تسرّی پیدا کند بیان کرد: برای ماه‌های ذیحجه و محرم امسال ۵۰۰ هزار بسته معیشتی برآورد کردیم اما بیش از یک میلیون و ۹۹۷ هزار بسته معیشتی، معادل این مقدار کارت هدیه و یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: رمز پیروزی دفاع مقدس مردم پایه کردن بود و به جای واژه “می‌رویم”، واژه‌های “باید برویم” و “باید خرمشهر آزاد شود” بود اما آیا در جنگ اقتصادی نیز اینگونه است؟

وی با بیان اینکه برخی افراد دچار خطای محاسباتی شدند و می‌گویند جنگ نظامی را می‌شود با مردم به پیروزی رساند اما در جنگ اقتصادی باید از کدخداها کمک گرفت گفت: مکتب انسان ساز، فاصله بین امت و امام امت را کم می‌کند.

بیشتر بخوانید   نمایشگاه آثار خوشنویسی اساتید برجسته کشوری افتتاح شد

زهرایی افزود: چند ساعت بعد از سخنان امام خامنه‌ای کمک مومنانه شروع شد و در طول ۵۰ روز مردم حماسه خلق کردند چراکه برآورد ما ۳ میلیون بسته معیشتی بود اما بیش از ۷ میلیون بسته معیشتی توزیع شد.

کمک ۵۰ میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی در کمک مومنانه

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در بسته‌ها و موارد مختلف کمک مومنانه توسط مردم انجام شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامعلی تناکی گفت: همکاران ما ۷۰ میلیون تومان از حقوقشان را برای این مرحله از کمک مومنامه اختصاص دادند و مجموع کمک‌ها در این مرحله بیش از ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 جدیدترین خبرهای استان و کشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

وی افزود: قرارگاه شهید ناصری در سال‌های اخیر ۱۴ سیل بند بزرگ برای روستانشینان مرزی، ۶۲ منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی، ۶۸ مسجد و ۹۰ سرویس بهداشتی احداث و مرمت کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: قرارگاه شهید ناصری بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر آبرسانی روستایی، بیش از ۲۷۰۰ روستا آبرسانی سیار، ۳۸ هزار بسته معیشتی و ۲۷ هزار لوازم التحریر توزیع کرده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها