ایجاد ۲۶۰ کسب و کار خرد در نقاط محروم خراسان جنوبی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای احیای صنایع دستی، طرح کسب و کار خرد در ۱۵ روستا از شهرستان های نهبندان و سربیشه ۲۶۰ هنرجو تحت پوشش طرح قرار گرفته اند.

به گزارش“پیام خاوران “ ، فائزه موهبتی در جمع اصحاب رسانه، جوانان را سرمایه های اصلی هلال احمر دانست و افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار عضو جوان به صورت داوطلبانه با جمعیت همکاری دارند.

وی با اشاره به عمده فعالیت های انجام شده در نیمه نخست سال جاری بیان کرد: اجرای طرح غربالگری تب سنجی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط سه هزار و ۷۶۵ نفر در ایام نوروز و ماه محرم از جمله اقدامات انجام شده است.

موهبتی از اهدای ۱۲۲ واحد خونی توسط جوانان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و نیاز هر چه بیشتر بیماران به خون و فرآورده های خونی از مردم به ویژه داوطلبان خواستاریم در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید 

۸۰۱ نفر آموزش کمک های اولیه هلال احمر خراسان جنوبی را فراگرفتند

۵۵۰ بسته معیشتی در شهرستان سربیشه توزیع شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح غمگساران جوان برای ۸۴۰ نفر در استان خبر داد و افزود: این طرح در راستای حمایت روانی و ابراز همدردی با خانواده آسیب دیده و متاثر از کرونا اجرایی شده است.

وی برگزاری ازدواج آسان برای ۲۰۰ نفر، شرکت هزار و ۶۵۰ نفر در برنامه مرتبط با گام دوم انقلاب، برگزاری کارگاه های آموزشی زنجیره اعتیاد برای ۵۲۰ نفر و برپایی نمایشگاه عکس را از جمله اقدامات انجام شده در شش ماهه سال جاری دانست.

موهبتی برگزاری جشنواره پوپک قصه گو توسط ۵۷ نفر از غنچه های هلال را از دیگر برنامه های اجرایی دانست و گفت: در این جشنواره کودکان کانون غنچه های هلال برای بزرگتر ها اعم از پدربزرگ و مادر بزرگ های شان قصه های مرتبط با اهداف بشردوستانه تعریف می کنند.

بیشتر بخوانید   اشتغال و توانمندسازی یکی از ظرفیت های بسیج سازندگی است

وی با بیان اینکه در ۱۱ شعبه هلال احمر، تیم حمایت های روانی (سحر) تشکیل شده است، افزود: این تیم ها در موقعیت های مناسب به انجام فعالیت های بشردوستانه بر محور ایجاد نشاط، شادابی، همدلی و تقویت مشارکت اجتماعی و ارائه آموزش های مرتبط می پردازد.

 جدیدترین خبرهای استان و کشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

موهبتی اعزام ۱۱ کاروان نیکوکاری به مناطق محروم را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: حضور کاروان های نیکوکاری در روستاها علاوه بر ارائه خدمات درمانی باعث تزریق روحیه امید به مردم شده که همواره مورد توجه هلال احمر است.

‌معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر توسعه و ایجاد کسب و کار بر کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: در راستای احیای صنایع دستی، طرح کسب و کار خرد در ۱۵ روستا از شهرستان های نهبندان و سربیشه برای ۲۶۰ هنرجو اجرایی شده است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها