تمدید محدودیت‌ها در شهرهای قرمز خراسان جنوبی ‌به مدت یک هفته و اعمال دورکاری‌ها

معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان جزو ۵ استان اول کشور به لحاظ نرخ بستری بیماری کرونا است گفت: براساس مکاتبه ای خواستار تمدید محدودیت ها در شهرهای قرمز استان به مدت یک هفته و اعمال دورکاری ها شده ایم.

به گزارش “پیام خاوران” ، ناصر خوش خبر شامگاه چهارشنبه با بیان این مطلب در بیست و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار داشت: براساس نظر متخصصان امر،  بهترین و مناسب ترین راهکار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، رعایت همین شیوه نامه های بهداشتی است.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری بیماری کرونا بر روی زندگی فردی، اجتماعی و شرایط تولیدی و اقتصادی، متذکر شد: نگرانی ها زمانی بیشتر می شود که هر روزه شاهد ابتلای آمار بیشتری از مردم عزیزمان به این بیماری هستیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با بیان این که  براساس پیش بینی های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان، امکان رشد تصاعدی مرگ و میرها در روزها و ماه های آتی نیز وجود دارد، گفت: اگر همه عزم خود را برای مقابله با این بیماری و پذیرفتن مسئولیت های اجتماعی جزم نکنیم ، شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان از ۷۰ درصد به زیر ۴۰ درصد، افزود: آمارهای کاهشی در این زمینه، بیانگر این است که مخاطب نتوانسته با اقدامات و برنامه های ما ارتباط برقرار کند و یا مردم هنوز به درک درستی از این بیماری و فاجعه و گرفتاری آن نرسیده اند ، بنابراین در هر دو صورت باید آگاهی بخشی عمومی را افزایش دهیم.

 

بیشتر بخوانید:

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها

خراسان جنوبی رتبه پنجم نرخ بروز کرونا را در کشور دارد

بیشتر بخوانید   کادر پزشکی ‌منطقه پدافند هوایی شرق به روستاهای محروم مرزی خراسان جنوبی اعزام شدند ‌

 

خوش خبر اظهار کرد:در شرایط حاد کنونی ، استفاده از شیوه های متنوع اطلاع رسانی، تغییر و بازنگری راهکارها، بررسی اثرگذاری تبلیغات به صورت محیطی و یا چهره به چهره و استفاده از هشدارها و نهیب ها در اطلاع رسانی ها، ضروری به نظر می رسد.

 

وی با تأکید براین که رعایت شیوه نامه های بهداشتی باید به عنوان امر به معروف در گفتمان متنفذین، متخصصان و دانشگاهیان دیده شود، گفت: حساس سازی مردم نسبت به این بیماری باید ادامه یابد زیرا عادی پنداری، سمی است که روی همه تأثیر منفی خود را خواهد گذاشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبیبه ابتلاهای خانوادگی نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی بایددر صورت ابتلای عضوی از اعضای خانواده، نحوه عملکرد دیگر اعضا در راستای برخورد با بیمار و انجام اقدامات لازم برای بهبود وی را به آنها تبیین و اطلاع رسانی کند.

 

خوش خبر با اشاره به این که خراسان جنوبی جزو ۵ استان اول کشور به لحاظ نرخ بستری بیماری کرونا، قرار گرفته، بیان کرد: طی مکاتبه ای خواستار تمدید محدودیت ها در شهرهای قرمز استان به مدت یک هفته و اعمال دورکاری ها شده ایم.

 

وی افزود:  اعمال محدودیت ها، اصل کار نیست بلکه باید مردم خود به شیوه نامه های بهداشتی عمل کرده و از سفر و حضور در شب نشینی های خانوادگی، خودداری  کنند.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی  با تأکید بر استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی در خصوص رعایت اصل فاصله گذاری مناسب و شیوه نامه های بهداشتی، عنوان کرد: استفاده از ماسک در این فضا به صورت مداوم تکرار شود تا ملکه ذهن مردم قرار گرفته و حساس سازی نسبت به این موضوع را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید   مدیر روابط عمومی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت حکم گرفت

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس  کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان به ارائه گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در راستای فرهنگ سازی و اهمیت توجه به مسایل بهداشتی در زمینه ویروس کرونا پرداخت.

 

نبی زاده گفت: رعایت ضوابط بهداشتی در عزاداری های محرم وصفر، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، نحوه اطلاع رسانی در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس ، اطلاع رسانی در خصوص اولویت استفاده کنندگان از واکسن آنفلوانزا ، افزایش حساس سازی مردم در روستاها با همکاری دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداری ها و دهیاری ها ، رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات و اصناف و همچنین اطلاع رسانی در خصوص اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان کرونا از جمله مواردی می باشد که در اطلاع رسانی ها در قالب بنر، متون آموزشی، پوستر ،  کلیپ ، موشن گرافی و… انجام شده است.

 

در این جلسه دو دستور کار بررسی طرح “روشن گری رسانه ای” به عنوان راهکاری مؤثر در افزایش مشارکت، همدلی، اتحاد و امیدآفرینی در مردم و همچنین بند “چ” و نحوه اطلاع رسانی عملکرد، اقدامات و برنامه های دستگاه های اجرایی از طریق صدا و سیما نیز مطرح شد که  اعضای حاضر در این خصوص نیز به ارائه نظر  پرداختند.

منبع : تسنیم

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها