کشف ۲۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: دو هزار و ۷۰۰ قاچاقچی کالا در استان دستگیر شده اند.

به گزارش “پیام خاوران “  سرهنگ ناصر فرشید در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی علاوه بر اقدامات پلیسی و انتظامی اقدامات ایجابی و پیشگیرانه را هم در دستور کار قرار داده که یکی از اقدامات پیشگیرانه آگاه سازی مردم در جهت حفظ سلامت خودشان است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، خانواده‌ها و مردم در بستر تولید امنیت و حفظ امنیت دخیل هستند.

وی از کشف ۷۱ تن انواع مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

فرشید به کاهش ۱۷ درصدی تصادفات از ابتدای سال جاری تا کنون هم اشاره کرد و بیان داشت: متأسفانه بیش از ۱۲ هزار تصادف درون شهری و برون شهری در استان داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در تصادفات سال جاری ۴ هزار و ۸۰۰ نفر مجروح شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی علی‌رغم کاهش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ولی متأسفانه بیش از ۲۴۰ نفر از هم استانی‌ها و هموطنان ما جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌های تصادفات در محورهای مواصلاتی استان بوده است، تصریح کرد :۸۸ درصد تصادفات فوتی در جاده‌ها رخ داده که به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوده است.

افزایش ۱۰ درصدی سرقت در استان

فرشید از رشد ۱۰ درصدی سرقت در استان خبر داد و عنوان کرد: بیش از ۷۱ درصد سرقت‌ها را کشف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید   مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی معرفی شد

وی با اشاره به اینکه بیشترین سرقت‌ها با ۲۷ درصد از اماکن خصوصی بوده است، عنوان کرد: ۲۸ درصد سرقت‌های انجام شده در استان محتویات، قطعات خودرو و خودروها بوده است.

بیشتر بخوانید 

کشف ۴۰ تن و ۷۵۶ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی: نظم و انضباط اساس اقدامات نیروهای مسلح است

وی با بیان اینکه ۴ درصد از سرقت‌های مربوط به سرقت موتورسیکلت‌ها بوده است، عنوان کرد: در شهرستان‌های بیرجند، طبس قائن درمیان و فردوس بیشترین سرقت‌ها را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین از افزایش ۳۳ درصدی نزاع‌ها در استان خبر داد و گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

فرشید به برخوردها با انتشار دهندگان شایعات و اخبار در بحث کرونا اشاره کرد و بیان داشت: ۳۲۰ نفر از متخلفین در این حوزه دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

برقراری ۳۲۲ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی استان

وی عنوان کرد: در ایام کرونا و مطابق با محدودیت‌هایی که اعمال شده بود از سوی پلیس اماکن بیش از ۱۰ هزار بازدید انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۸۰ گشت مشترک انجام شده است، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مورد پلمپ و بیش از ۵۰۰ مورد اخطاریه برای صنوف متخلف صادر شده است.

به گفته وی ۵ هزار ماسک، ۷۱ هزار دستکش و بیش از ۶۳ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده احتکار شده کشف شد.

فرشید به اقدامات پلیس در حوزه مشاوره‌ای هم اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۱۳ هزار نفر از شهروندان به مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها مراجعه داشته‌اند که بیش از ۸۳ درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه و سازش شده است.

بیشتر بخوانید   همایش ملی کویرنوردی کارکنان وزارت نیرو در خراسان جنوبی برگزار شد

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.  

وی از برقراری ۳۲۲ هزار تماس مردم استان به فوریت‌های پلیسی استان خبر داد و گفت: ۳۶ درصد تماس‌ها منجر به عملیات پلیسی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی کشف سلاح در استان ادامه داد: از ابتدای امسال دو هزار و ۷۰۰ قاچاقچی کالا در استان دستگیر شده‌اند.

منیع:مهر

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها