رکوردشکنی تست کرونا در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳.۴ درصد از آزمایش های کرونا انجام شده در استان مثبت شد.

به گزارش “پیام خاوران “ شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی،اظهار داشت : بر اساس تحلیل‌های آماری انجام شده از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تا کنون ۱۷ هزار و ۵۷۲ آزمایش از افراد مشکوک به بیماری کرونا گرفته شده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۴۷ نمونه مثبت داشتیم.

وی افزود: بر اساس تحلیل‌های آماری انجام شده در استان، میزان بروز تجمعی ۵۵۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و شاخص کشوری ۶۱۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

شریف زاده با اشاره به شاخص بروز تجمعی کشوری ادامه داد: میزان بروز تجمعی در استان ۲.۵ برابر بروز تجمعی کشوری است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: نسبت مرگ ومیر همچنان ۴.۵ درصد است که نسبت به شاخص کشوری که ۷. ۵ درصد است وضعیت بهتری دارد.

بیشتر بخوانید 

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها 

موارد بستری کرونا در خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

وی اظهار کرد: در بین شهرستان‌های استان، شاخص میزان بروز تجمعی بیرجند حدود ۱۰۰ واحد از آمار کشوری بالاتر است و بشرویه نیز به شاخص کشوری نزدیک شده است.

شریف زاده تصریح کرد: شهرستان‌های درمیان، سربیشه، قاین و طبس نیز در رتبه‌های بعدی از لحاظ میزان بروز تجمعی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای مهر ماه تاکنون هزار و ۵۷۳ مورد جدید ابتلا در سطح استان گزارش شده است که متوسط روزانه تا ۱۵ مهرماه ۴۰ نفر و از ۱۶ مهرماه تا کنون متوسط روزانه ۸۸ مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید   تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال زایی 244 روستای خراسان جنوبی

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.  

شریف زاده از مردم خواست علاوه بر استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از تجمعات خانوادگی نیز پرهیز کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها