شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۲ برابر شاخص کشوری

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: میزان بروز موارد جدید در کل کشور ۵/۲ و میزان بروز موارد جدید در استان ۱۱/۷ در صدهزار نفر جمعیت است یعنی بروز موارد جدید در استان دو برابر شاخص کشوری است.

به گزارش “پیام خاوران”، غلامرضا شریف‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تعداد کل آزمایشات انجام شده ۱۷ هزار و  ۵۷۲ مورد است که از این تعداد ۴۵۴۷ مورد نمونه مثبت بوده و آمار کل فوتی‌ها در استان تاکنون به ۲۰۶ مورد رسیده است.

وی افزود: میزان بروز تجمعی در سطح استان ۵۵۰ در صدهزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶۱۹ در صدهزار نفر جمعیت است.

پایین بودن نسبت مرگ و میر در استان نسبت به میانگین کشوری

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در استان ۴/۵ درصد و در کشور ۵/۷ درصد است، اضافه کرد: نسبت به شاخص کشوری ۱/۲ درصد وضعیت استان بهتر است.

شریف‌زاده میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان را ۲۴/۹ در صد هزار نفر جمعیت دانست و گفت: شاخص کشوری ۳۵/۴ در صد هزار نفر جمعیت است.

وی بیان داشت: شاخص نمونه گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۲۱/۳ و در کشور ۵۲/۷ در هزار نفر جمعیت است، همچنین درصد نمونه‌های مثبت در استان از کل نمونه‌های اخد شده تاکنون ۲۵/۹ درصد و شاخص کشوری ۱۱/۷ درصد است.

بیشتر بخوانید

سیر صعودی کرونا در خراسان جنوبی/ لزوم پرهیز از دورهمی و سفرها

۶۰ درصد موارد انتقال کرونا در خراسان جنوبی خانوادگی است

برجند؛ رتبه اول شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خصوص رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۷۲۲ در صدهزار نفر جمعیت در رتبه اول که نسبت به شاخص کشوری ۱۰۳ شاخص بالاتر است و وضعیت بدتری دارد، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۶۱۶ در رتبه دوم، شهرستان قاین با میزان بروز تجمعی ۵۴۷ در رتبه سوم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی ۵۴۴ در رتبه چهارم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی ۵۲۰در رتبه پنجم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۵۱۷ و شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۵۱۷ در رتبه ششم و هفتم، شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی ۳۶۳ در رتبه هشتم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲۶۴ در رتبه نهم شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی ۲۴۷ در رتبه دهم و شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی ۲۰۵ در رتبه یازدهم قرار دارد.

بیشتر بخوانید   اولین کارخانه فرآوری طلای خراسان جنوبی بهره برداری شد

شریف‌زاده یادآور شد: تا پایان شهریور ماه به طور متوسط روزانه ۱۸ مورد جدید کووید ۱۹ و در اول مهر تا ۱۵ مهر ماه به طور متوسط روزانه ۴۰ مورد و از ۱۶ مهر تا ۲۶ مهر ۸۸ مورد کووید ۱۹ داشتیم.

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی ۲ برابر شاخص کشوری

وی افزود: نیمه اول مهرماه نسبت به شهریور ماه افزایش ۲/۲ برابری و نیمه اول مهرماه نسبت به نیمه دوم تا این لحظه افزایش ۲/۲ برابری را داریم، همچنین میزان بروز موارد جدید در کل کشور ۵/۲ و میزان بروز موارد جدید در استان ۱۱/۷ در صدهزار نفر جمعیت است یعنی بروز موارد جدید در استان دو برابر شاخص کشوری است.

منبع :فارس

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها