مصرف ترافیک شبکه اینترنت مشترکان خانگی خراسان جنوبی۴.۵ برابر افزایش یافت

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا آمار مشترکان اینترنت استان افزایش یافته است گفت: مصرف ترافیک شبکه اینترنت نیز ۴.۵ برابر رشد داشته است.

حسن آذری نصرآباد در گفت وگو با خبرنگار پیام خاوران اظهار داشت: تا قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت میانگین ۴۰ درصد از ظرفیت مخابراتی استان زیر بار بوده و ۶۰ درصد ظرفیت خالی بوده است.

وی گفت: با توجه به سیاست‌ها و تمهیدات ستاد مبارزه با کرونا و شعار در خانه بمانیم با کمک همکاران و تجهیزات نصب شده ظرفیت شبکه دیتای استان ۲٫۵ برابر افزایش یافت.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: قبل از شیوع کرونا مصرف ترافیک استان ۲۲ ترا بود که پس از شیوع ویروس کرونا به ۱۰۸ ترا رسید که بدین ترتیب مصرف ترافیک شبکه نیز ۴٫۵ برابر رشد داشته است.
آذری با بیان اینکه در ایام کرونا مسئولیت مستقیم را در کنار دولت به عنوان بخش خصوصی بر عهده گرفتیم افزود: توسعه پورت‌های دیتا در بسیاری از روستاها و نقاط از دیگر اقدامات انجام شده بود.

 

بیتشر بخوانید 

تلاش مخابرات منطقه خراسان جنوبی جهت رفاه مشترکین در روزهای کرونایی

کسب رتبه برترمخابرات خراسان جنوبی برای برنامه هایFTTHدر کشور

 

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا برای راه‌اندازی سرویس ۴۰۳۰ و خدمات‌دهی بهداشتی رایگان نیز اقدامات مرتبط انجام گرفت.
آذری از توسعه ۵۰ مرکز با بیش از ۴ هزار پورت adsl در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال گذشته در حوزه ارتباطات موبایل، دیتا و تلفن ثابت ۳۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است‌.

وی از انجام ۱۸۰ کیلومتر فیبررسانی نوری برای روستاها نیز خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید   طرح های توسعه سرویسهای مخابراتی و مشکلات نقدینگی در خراسان جنوبی

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۵٫۹۳ درصد است و از میانگین کشور بالاتر هستیم گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه نیز ۱۱۹ درصد و ضریب نفوذ adsl هم ۲۸ درصد است.

وی اظهار داشت: علی رغم اینکه هرگونه توسعه ارتباطات روستایی اعم از تلفن ثابت/همراه و دیتا در تعهد شرکت مخابرات ایران نمی باشد با پیگیری بعمل آمده از سوی مخابرات منطقه و موافقت شرکت مخابرات ایران، توسعه ارتباطات (تلفن ثابت و اینترنت) در روستاهای چهکند،امیرآباد و حاجی آباد که دارای جمعیت زیادی بوده و از مطالبات چندساله مردم بوده در حال اجراست.
آذری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی امری ملموس است ادامه داد: با توجه به اینکه شبکه مخابرات یک شبکه پویا است و باتوجه به نیازهای متفاوت در زمان‌های مختلف و مکان‌های مختلف قابل پیش بینی نیست در این راستا توسعه متناسب با نیازها صورت می‌گیرد.

 

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

 

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: بر خلاف باور عمومی در مورد تشعشعات دکل‌ها باید گفت آن چیزی که ضرر و زیان امواج را مشخص می‌کند فرکانس و بسامد تشعشعی است و وجود دکل مخابراتی در کنار منازل به نفع مردم است چراکه هرچقدر دکل به خانه مردم نزدیک باشد ضرر تشعشات کمتر است.

وی یادآور شد:در حال حاضر مشکلی در حوزه زیرساخت‌ها نداریم و برای توسعه ارتباطی، زیرساخت‌ها فراهم است اما نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی نیز هستیم.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها