چالش‌های فرهنگی خراسان جنوبی با احیای امر به معروف و نهی از منکر برطرف می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه با چالش هایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی روبرو هستیم، گفت: چالش های فرهنگی خراسان جنوبی با احیای امر به معروف و نهی از منکر برطرف می شود.

به گزارش “پیام خاوران “، سردار علی قاسمی صبح امروز  در دیدار با دادستان جدید بیرجند ضمن تبریک ماه ربیع الاول به فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: جلسه شورای معاونین و هیأت اندیشه ورز ستاد به صورت مرتب در حال برگزاری است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی در ادامه افزود: حضرت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همواره از مسئولین و ستاد در راستای موضوعات فرهنگی و اجتماعی مطالبه گری دارند و تلاش اعضای ستاد بر این است که مطالبات ایشان به درستی انجام شود.

سردار قاسمی با اشاره به اهمیت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: الحمدالله خراسان جنوبی نسبت به استان های دیگر مشکلات کمتری دارد، اما با چالش هایی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی روبرو هستیم که برای پیشگیری و رفع آنان برنامه ریزی های صورت گرفته که به همت مدیران فرهنگی مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از چالش های فرهنگی استان، محیط های گردشگری است که برای این امر جلسات متعددی با میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و دستگاه‌های مرتبط داشتیم که با مصوبات حاصل از این جلسه گام های خوبی برداشته شده است

سردار قاسمی گفت: در موضوع دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مراکز آموزش عالی تشکیل شده است و تاکنون همکاری های خوبی از سمت روسای دانشگاه ها شاهد بوده ایم.

بیشتر بخوانید    سرمایه گذاری بیش از ۱۸۰۰ میلیارد ریالی در صنعت شهرستان فردوس

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در پایان با اشاره به فعالیت های گروه های امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امیدواریم با کمک گروه های امر به معروف و نهی از منکر، نیروی انتظامی، دادستانی و سایر ارگان ها، معضلات و ناهنجاری های موجود در سطح جامعه را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید

استقبال ستاد امر به معروف خراسان جنوبی از طرح های نخبگان

در ادامه این نشست حجت الاسلام «علی نسایی» دادستان بیرجند با اشاره به جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروزی مظلوم واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم از کمرنگ شدن این واجب جلوگیری کنیم، گفت: بعضا افرادی با قلمشان، بیانشان و… بدنبال این هستند تا فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل نگیرد.

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

دادستان بیرجند افزود: زمانی که ما بتوانیم افکار جامعه عمومی را با تفکر امر به معروف و نهی از منکر همراه کنیم، خیلی از هنجار شکنی ها در حاشیه قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام نسایی ادامه داد: وقتی که به قضیه عاشورا نگاه می‌کنیم مشاهده می کنیم قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گفته وی با توجه به اینکه برخی افراد به دنبال دشمنان خارجی تلاش می‌کنند که فریضه الهی در جامعه زنده نشود، وظیفه ما این است که در مقابله با این افراد عقب‌نشینی نکنیم چون با احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از پرونده‌هایی که در سیستم‌های قضایی که اکنون وجود دارد تشکیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید   مجلسی در رأس امور است که برای دولت ریل گذاری کند

منبع : شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها