۴۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل مزیت دار استان به صورت رایگان آموزش می بینند

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان ، آموزش، توانمندسازی و فراهم کردن بستر اتصال به بازارِ ۴۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل مزیت دار استان به صورت رایگان است.

به گزارش “پیام خاوران” . مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهادانشگاهی خراسان جنوبی امروز، ۲۹ مهرماه گفت: الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی، در دبیر خانه توسعه و حمایت از مشاغل خانگی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آسیب شناسی طرح های قبلی و انجام مطالعات داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۶ طراحی و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: به منظور اجرای و پیاده سازی این طرح، جهاد‌دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای، واسطه ای و تسهیلگران انتخاب و مسئول به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره مندی از شبکه های افقی و عمودی شد.

 

بیشتر بخوانید 

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار وارد فاز دوم شد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی در خراسان جنوبی‌

 

معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای اولین بار در سال ۹۶ در ۹ استان کشور به صورت پایلوت به اجرا درآمد و در ادامه در ۳۱ استان کشور اجرایی خواهد ش، بیان کرد: هدف از اجرای این طرح در استان به موازات سایر استان ها، آموزش، توانمندسازی و فراهم کردن بستر اتصال به بازار تعداد ۴۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل مزیت دار استان به صورت رایگان است.

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.

ابراهیمی ادامه داد: این آموزش ها به دو صورت عمومی و تخصصی به متقاضیان واجد شرایط طرح ارائه می شود که شرایط متقاضیان دارا بودن حداق ۱۸ سال سن، بومی بودن در استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی (افرادی که بیمه خویش فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند) است.

بیشتر بخوانید   5 میلیارد تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی فردوس اختصاص یافته است

وی اظهار کرد: متقاضیان می توانند در مشاغل خیاط لباس (پوشاک) – کارباف سنتی (حوله بافی) – پرورش دهنده زنبور عسل- مترجمی زبان خارجه – تراشکار سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی – گلیم باف – ویراستاری(مقاله، کتاب و …) – پاپیه ماشه ساز – رودوزی های سنتی- نمد دوز مدرن – جاجیم- قالی بافی – دوزنده کیف و ساک پارچه ای – پرده دوز – ملحفه دوز – دوخت لباس مبل- لعاب کار سفال (تولید/ لعاب کاری ظروف سفالی) – قلم زن – معرق کار چوب-حصیرباف- بافنده الیاف چوبی و … در سامانه inhb.ir ثبت نام کنند.
مدیر طرح توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت نام تا ۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، یادآور شد: متقاضیان پس از ثبت‌نام؛ غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند؛ سپس به متقاضیان آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار ارائه خواهد شد.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها