شفافیت مالی موقوفات در سامانه جامع مدیریت اماکن متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی گفت: اطلاعات موقوفات از سال ۸۹ در سامانه جامع موقوفات بارگذاری و تمامی امور، از قبیل واگذاری به اجاره و جمع‌آوری اجاره‌ها و اجرای نیات واقفین از طریق سامانه جامع مدیریت موقوفات انجام می‌پذیرد .

به گزارش “پیام خاوران “ حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: سامانه جامع مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه از سال ۸۹ و بر اساس تکلیف قانونی مذکور در بند «ب» ماده ۱۷۷ قانون برنامه پنج ‌ساله توسعه کشور و سیاست دولت الکترونیک راه‌اندازی و اجرایی شده است.

 

وی افزود: اطلاعات موقوفات از سال ۸۹ در سامانه جامع موقوفات بارگذاری و تمامی امور، از قبیل واگذاری به اجاره و جمع‌آوری اجاره‌ها و اجرای نیات واقفین از طریق سامانه جامع مدیریت موقوفات انجام می‌پذیرد که این موضوع، شفافیت مالی بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید

اجرای برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه خراسان‌جنوبی

۵۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی ادامه داد: در هر شهرستان، کارمندان اداره، عملیات واگذاری به اجاره و کسب عواید و هزینه کردن آن را بر اساس نیت مشخص‌شده واقف در زمان وقف، مطابق فتوای مراجع معظم تقلید از طریق سامانه جامع انجام می‌دهند و اداره تحقیق و سایر بخش‌های نظارتی سازمان، بر این فرایند نظارت مستمر دارند.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

 

بخشی‌پور یادآور شد: شفافیت مالی، جمع‌آوری آمار موقوفات و جمع‌بندی درآمد و هزینه‌های آن‌ها، از دست‌آوردهای اخیر سازمان اوقاف است که جزئیات آن در سامانه جامع اطلاعات وجود دارد و رویداد مالی به تفکیک هر موقوفه و بقعه، کاملاً شفاف و روشن است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ثبت 48 وقف جدید در خراسان جنوبی/ ۲۰ میلیارد تومان ارزش وقفیات جدید در استان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها