۴ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: بیش از ۴ میلیارد تومان زکات در شش ماهه نخست سال جاری در خراسان‌جنوبی جمع آوری شده است.

به گزارش“پیام خاوران” ، رضا سلم‌آبادی صبح چهارشنبه در شورای زکات خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سرجمع کمک‌های مردمی در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی و دبیر شورای زکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: مجموع زکات جمع‌آوری شده از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه نیز حدود ۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم امداد و شورای زکات و حدود یک میلیارد نیز سهم مراکز نیکوکاری بوده است.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه عملکرد خراسان‌جنوبی در حوزه جمع‌آوری زکات ۳۳ درصد رشد داشته است، ادامه داد: کمک‌های مبتنی بر نیاز نیز در شش ماهه نخست سال جاری در خراسان‌جنوبی ۲۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع ۵۴ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده از ابتدای سال جاری حدود ۲۲ میلیارد تومان سهم کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مراکز نیکوکاری خراسان‌جنوبی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: از مجموع زکوات جمع‌آوری شده حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یعنی حدود ۵۷ درصد زکات جمع‌آوری شده نقدی و و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های غیر نقدی بوده است.

سلم‌آبادی اظهار کرد: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده در خراسان‌جنوبی به مصرف نیازمندان رسیده است و مابقی آن یعنی حدود پنج درصد در پروژه‌های عمرانی مناطق محروم استان هزینه شد.

 

بیشتر بخوانید 

۲۴ قرارداد برای محرومیت‌زدایی درح سربیشه امضا شد

۳۱ میلیارد تومان کمک مردمی برای نیازمندان استان خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

بیشتر بخوانید   افزایش بیماران مثبت و مشکوک در بخشهای کرونای بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند

 

وی بیان‌کرد: از میزان زکات جمع‌آوری حدود ۴۴ درصد یعنی ۵۷۰ میلیون تومان زکات مال بوده است و زکات مستحبی نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

دبیر شورای زکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه فطریه عام و سادات نیز در سال جاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، بیان‌کرد: میزان رد مظالم نیز در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود یک میلیون و ۷۰۰ تومان بوده است.

سلم‌آبادی ادامه‌داد: از میزان زکات واجب نیز ۲۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گندم، پنج هزار و ۱۳۱ کیلوگرم جو، ۱۷۶ کیلوگرم خرما، ۲۲۷ رأس گوسفند و دو نفر شتر بوده است.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

 

وی با اشاره به اینکه ۳۹ هزار نفر از محرومین از مجموع زکات جمع‌آوری شده استفاده کرده‌اند، یادآور شد: از این میزان ۳۰۷ مورد درمان، ۲۵۷ مورد کمک تحصیلی، ۳۱ مورد مرمت و بازسازی مسکن، ۲۱ هزار و ۵۸۷ مورد کمک معیشتی و ۱۶ هزار و ۸۴۵ نفر نیز از سایر کمک‌ها بهره گرفتند.

منبع:مهر

انتهای ییام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها