نسخه الکترونیک در تمام بیمارستان‌های دولتی خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از اجرای طرح نسخه الکترونیک در تمام بیمارستان ‌های دولتی استان خبر داد و گفت:  ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی معادل ۴۷۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران ” ، علی اربابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سوم آبان ماه روز تصویب قانون بیمه همگانی است و در سال ۷۳ سازمان بیمه سلامت شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه در آن مقطع صندوق‌های محدودی در این سازمان وجود داشت افزود: به تدریج با گسترش بیمه در کشور و نظر مساعد دولتمردان در زمینه پوشش فراگیر بیمه‌ای، صندوق‌های دیگری به سازمان بیمه خدمات درمانی اضافه شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح نظام سلامت بحث تکمیل بیمه آحاد مردم مطرح شد و تعداد صندوق‌ها به ۶ صندوق افزایش یافت.

 

اربابی تصریح کرد: امروزه سازمان بیمه سلامت این توان را دارد که هر ایرانی که فاقد بیمه باشد بتواند از خدمات درمان در سطح کشور بهره‌مند شوند و پوشش درمان بیمه ایرانیان فراهم شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با تغییر در رویکرد بیمه‌ای و اینکه بیمه سلامت سازمانی فراگیر شده بود در سال ۹۱ تصمیم بر آن شد سازمان بیمه خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغییر یابد و رویکرد آن سلامت محور شود و سازمان‌های دیگر در سازمان بیمه سلامت ادغام شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه درحال حاضر ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی معادل ۴۷۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند یادآور شد: بالغ بر ۶۰ هزار نفر در سطح استان هم پوشانی شدند و افراد چندبیمه‌ای به حداقل رسیدند.

 

بیشتر بخوانید:

۳۲ هزار درخواست آزمون وسع در خراسان جنوبی ثبت شد

بیشتر بخوانید   ۸۰ درصد اصناف خراسان جنوبی جذب بسیج شدند

بدهی بیمه سلامت به بخش خصوصی تاخرداد تسویه شد

 

اربابی با اشاره به اینکه بحث مدیریت در منابع و مصارف در سازمان‌های بیمه گر با ایجاد ابزارهای الکترونیک و ساختارهای موجود فراهم شده است اظهار داشت: امروز در بحث عدالت در سلامت و توسعه رویکرد عدالت محوری آزمون وسع را انجام می‌دهیم و افراد با توجه به درآمد خود مشارکت می‌کنند.

 

وی افزود: امروز در بحث شرایط نسخه پیچی الکترونیک و پرونده الکترونیک می‌توانیم پایش‌هایی را انجام دهیم و سیستم باعث جلوگیری از خدمات مازاد شود‌.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز با استفاده از ابزارهای موجود بهره‌وری منابع افزایش یافته است گفت: در بحث هزینه‌ها رشد آنچنانی نداشته‌ایم زیرا بسیاری از مواردی که به صورت مازاد درخواست می‌شده است که به وسیله مشارکت مردم و جامعه پزشکی کنترل می‌شود و توانستم امروز پوشش خوبی داشته باشیم.

 

اربابی ادامه داد: بدهی ما به موسسات به حداقل زمان ممکن رسیده و بدهی خود را به بخش خصوصی تا پایان تیرماه، بخش دولتی دانشگاهی تا خرداد ماه پرداخت کرده‌ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: به صورت علی الحساب در سطح یک خدمات نیز تا پایان شهریورماه پرداخت شده و در وضعیت مناسبی قرار داریم.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: مردم نیز به نوعی باید منابع بیمه‌ای را متعلق به خود بدانند و آن را منابع بی انتها به حساب نیاورند و از آن سیانت کنند.

 

اربابی به بحث شیوع کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در بحث کرونا مراجعه‌ای به بیمه سلامت نداشته‌ایم و در بحث بیماران کرونایی اگر به آزمون وسع نیاز داشته باشند پاسخ ظرف ۲۴ ساعت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید   اصول انقلاب برپایه حق و اطاعت از ولایت فقیه است

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۰ درصد مشمول بیمه رایگان شده‌اند و آزمون وسع ممکن است با توجه به شرایط اقتصادی تغییر پیدا کند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به بحث الکترونیکی شدن اسناد یادآور شد: در سطح استان ۱۷ بیمارستان داریم که از این تعداد ۱۴ دولتی- دانشگاهی و ۳ بیمارستان غیر دولتی هستند و در بیمارستان‌های دولتی- دانشگاهی بحث پرونده الکترونیک انجام می‌شود و ۳ بیمارستان دیگر در حال مذاکره هستیم.

 

اربابی با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده این امر در بیمارستان تامین اجتماعی انجام خواهد شد افزود: سه بیمارستان غیردولتی نیز در حال مذاکره هستیم و بیمارستان نیروهای مسلح نیز در حال پیگیری است.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. 

 

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیک در بخش خصوصی و سرپایی انجام شده است ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نسخه تولید و به مردم ارائه شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه فرایند تولید نسخه الکترونیک روز به روز گسترش می‌یابد گفت: برخی پزشکان شاید ۵ درصد و برخی ۱۰۰ درصد نسخ را الکترونیکی کرده‌اند و باید این مهم افزایش یابد.

 

اربابی بیان کرد: امید است در ماه‌های آینده این مهم به بالای ۵۰ درصد برسد، ضمن اینکه بازه زمانی که برای جامعه پزشکی تعیین کرده‌ایم ابتدای آذرماه است.

 

وی با اشاره به اینکه امید است به زودی بحث نسخ الکترونیک را در بحث کلینیک‌های ویژه دانشگاه داشته باشیم گفت: نرم افزارهایی توسط بخش خصوصی در کشور تهیه شده که تسهیل کننده کار هستند و امید است در پایان آذرماه به رقم خوبی در بخش غیردولتی برسیم.

بیشتر بخوانید   حضور مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در مرکز سامد + سند

 

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها