پدافند غیرعامل اقدامی پیشگیرانه برای حفظ منافع ملی است

سرپرست استانداری خراسان جنوبی گفت: پدافند غیرعامل به عنوان اقدامی پیشگیرانه، مانند چتری منافع ملی و سرمایه‌های انسانی کشور را در برابر تهدیدات کالبدی، سایبری، زیستی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حفظ می‌کند.

به گزارش “پيام خاوران “‌ناصر خوش خبردر پیامی به مناسبت “هفته پدافند غیرعامل” اظهار داشت: زندگی انسان‌ها همواره با وقوع حوادث و مخاطراتی عجین است که منشأ طبیعی یا انسانی دارند، لذا لزوم رعایت تمهیداتی پیشگیرانه جهت مصون ماندن از این خطرات احتمالی همیشه مورد توجه و تأکید بوده و هست، به همین دلیل دفاع را ضامن استقلال، آزادی و امنیت یک ملت و حکومت دانسته‌اند.

وی افزود: اصل مهمی که در دو قالب نظامی و غیرنظامی عملیاتی می‌شود و از این بین پدافند غیرعامل یا دفاع غیرنظامی به عنوان اقدامی پیشگیرانه، همچون چتری منافع ملی و سرمایه‌های انسانی کشور را در برابر تهدیدات کالبدی، سایبری، زیستی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حفظ می‌کند.

 

بيشتر بخوانيد

تمدید محدودیت‌ها در شهرهای قرمز خراسان جنوبی ‌به مدت یک هفته و اعمال دورکاری‌ها

هم‌افزایی دستگاه‌ها برای ترویج ازدواج جوانان ضروری است

 

سرپرست استانداری خراسان جنوبی گفت: نظر به جایگاه رفیع پدافند غیرعامل در مراقبت از امنیت و با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به این امر حیاتی، می‌طلبد همه آحاد جامعه، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مرتبط به این علم مجهز گردند و آن را در کلیه برنامه‌ریزی‌ها سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: در همین راستا هفته پدافند غیرعامل – پنجم تا دوازدهم آبان ماه ۱۳۹۹ – با شعار “مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز، ایران قوی” فرصت ارزشمندی برای فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان این رویکرد برای کلیه اقشار جامعه است لذا اینجانب ضمن تبریک این هفته به فعالان این عرصه، توفیق روزافزون همگان را در راستای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ‌سازی درخصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل از خداوند متعال مسئلت دارم.

بیشتر بخوانید   بخشدار مرکزی قاینات منصوب شد

 

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.

خوش خبر ادامه داد: امید که با رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در کلیه طرح‌ها، پروژه‌ها و زیرساخت‌های توسعه شهری و همچنین مراکز و سامانه‌های مهم و اقتصادی، استان را از هرگونه آسیب مصون داریم.

منبع: ايرنا

انتهاي پيام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها