سه نوبت کاهش هزینه صدور پروانه ساخت زمین‌های صنوف آلاینده

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با بیان این‌که هزینه صدور پروانه در سه نوبت کاهش پیدا کرده است و شش میلیون تومان است گفت: مردم می‌توانند حتی بدون پرداخت هزینه پروانه، ساخت قطعه زمین خود را شروع کنند.

به گزارش “پیام خاوران”، موضوع انتقال صنوف آلاینده از جمله مطالبات شهروندان بیرجندی است که سبقه‌ای بیش از ۲۰ ساله دارد. پس از گذشت این همه سال طرح انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر به مرحله اجرا نزدیک شده و همه چیز برای تحقق این خواسته به حق شهروندان مهیا است اما در این خصوص، صاحبان این صنوف از برخی موارد ازجمله هزینه پروانه ساخت و پرداخت قیمت زمین بعد از اتمام ساخت به نرخ روز، گلایه دارند. جهت بررسی موضوع و آخرین وضعیت انتقال صنوف آلاینده، با سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت‌وگو کردیم.

 

سه نوبت کاهش هزینه صدور پروانه ساخت

حمید فخیم‌زاده سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اظهار کرد: شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی عزم جدی برای انتقال صنوف آلاینده از داخل به خارج شهر دارند.

وی در خصوص اعتراض مردم به بالابودن هزینه پروانه ساخت، گفت: هزینه صدور پروانه در سه نوبت کاهش پیدا کرده است و شش میلیون تومان است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند ضمن تأکید بر این‌که برای انتقال صنوف آلاینده ما نیاز به حمایت مردم داریم، گفت: مردم می‌توانند حتی بدون پرداخت هزینه پروانه، ساخت قطعه زمین خود را شروع کنند.

فخیم‌زاده خاطرنشان کرد: ۸۰ هکتار برای ساخت زمین‌های صنوف آلاینده در نظر گرفته شده است که ۱۴ هکتار مربوط به شهرداری و ۶۵ هکتار متعلق به اداره مسکن و شهرسازی است.

 

مقابله با دلالی عامل محاسبه قیمت زمین به نرخ روز

وی در خصوص انتقال صنوف آلاینده به شرط اجاره به شرط تملیک، گفت: با این اقدام، فرد متقاضی باید واحد تجاری خود را بسازد؛ سپس زمین را به قیمت روز به وی واگذار کنیم.

بیشتر بخوانید   زعفرانکاران برای فروش محصولشان دست نگه دارند

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند دلیل واگذاری زمین به شرط تملیک را مقابله با دلالی عنوان کرد و گفت: مردم همت کنند زمین خود را زودتر بسازند تا قیمت زمین برای امسال محاسبه شود.

فخیم‌زاده افزود: قاعده اداره کل راه و شهرسازی این است که به شرط ارائه پایان کار، زمین به فرد واگذار می‌شود و مردم سه سال زمان دارند تا زمین خود را بسازند.

 

قیمت زمین؛ پایین‌تر از شهرهای دیگر

وی بیان کرد: قیمت زمین یک قیمت پایین و حداقلی است در صورتی که در دیگر شهرها خیلی قیمت بیشتری برای زمین‌های صنوف آلاینده تعیین شده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند یادآور شد: یک‌هزار و ۶۰۰ قطعه زمین قرار است در صنوف آلاینده به مردم واگذار شود.

 

مراجعه ۴۰۰ نفر برای صدور پروانه ساخت

فخیم‌زاده با بیان این‌که بیش از ۴۰۰ نفر برای صدور پروانه به ما مراجعه کرده‌اند، یادآور شد: ۱۴ هکتار از ۸۰ هکتار صنوف آلاینده مربوط به شهرداری است و مابقی به اداره مسکن و شهرسازی تعلق دارد؛ مردم حتی در زمین‌هایی که اداره مسکن و شهرسازی به آن‌ها واگذار کرده است، ساخت و ساز خود را انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: سه بار تخفیف از سوی شهرداری برای صدور پروانه ساختمانی، تعهد شهردار در انتقال صنوف و قیمت پایین زمین‌ها؛ این را نشان می‌دهد که شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی عزم جدی در انتقال صنوف آلاینده دارد.

 

 جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید.

 

گفتنی است، با تکمیل پروژه منطقه صنوف کارگاهی در بیرجند، دو هزار و ۶۰۰ واحد آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.

بیشتر بخوانید   قیمت مسکن و اجاره در بیرجند سربه فلک کشیده است

منبع:خاورستان

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها