کمبود شدید روغن مایع و جامد در شهرستان خوسف

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف از کمبود شدید روغن مایع و جامد در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: متاسفانه افزایش قیمت چشمگیری در حبوبات، مرکبات(گوجه فرنگی) روغن و پیاز داشته ایم.

به گزارش“پیام خاوران” ، علیرضا اکبری در ستاد تنظیم بازار شهرستان خوسف اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، میدان عرضه مستقیم میوه و تره بار در  شهر خوسف در حال راه اندازی  است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف با بیان اینکه توزیع کالای تنظیم بازار در شهرستان خوسف از طریق سامانه صمتا تعریف شده است، گفت: کالاهای تنظیم بازار با هماهنگی سازمان صمت استان از طریق این سامانه توزیع می شود که تاکنون پیامد خوبی برای شهرستان داشت و توزیع کالاهای اساسی مدیریت شده است.

اکبری تصریح کرد: تاکنون بسته های حمایتی شامل برج پاکستانی بین کارگران کارخانه چدن و کارگران معدن قلعه زری توزیع شده است.

وی با اشاره به  وضعیت بازار و افزایش قیمت ها گفت: نظارت و بازرسی در شهرستان انجام می شود اما در شهرستان واحد بازرسی نداریم و ماهی دو یا سه مرتبه بازدید از واحدها توسط بازرسان استان صورت می گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف از گشت های بازرسی مستمر بر واحدهای تولید و عرضه کالاها با کمک ادارات شبکه بهداشت، اتاق اصناف، دادستان و تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت: تاکنون ۶ مصوبه تنظیم بازار داشته ایم که اجرایی شده است.

اکبری با بیان اینکه متاسفانه در حبوبات و مرکبات(گوجه فرنگی) روغن و پیاز  افزایش قیمت بی‌ محابا داشته ایم، گفت: اما از تاریخ ۶ مهرماه تا ۶ آبان ماه جاری، قیمت فلزات کاهش چشمگیر داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۵۳ درصدی قیمت گوجه فرنگی در خوسف، گفت: این محصول هم اکنون به قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می شود که چهار هزار تومان از مرکز استان کمتر است.

بیشتر بخوانید   بیمه گل نرگس از خراسان جنوبی آغاز می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف از کمبود شدید روغن مایع و جامد در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: در خصوص روغن سرخ کردنی کمبودی نداریم بنابراین برای تامین این کالای اساسی مکاتبه شده، همچنین برخی کلی فروشی ها، فروش اجباری روغن مایع همراه با گوجه فرنگی دارند که در حال پیگیری است.

اکبری از افزایش ۱۵ درصدی قیمت گوشت شتر و افزایش ۳۳ درصدی گوشت مرغ در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت مرغ ۲۴ هزار و ۵۰۰ و تخم مرغ ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

 

 جدیدترین خبرهای استان وکشور  را در کانال تلگرامی ” پیام خاوران ” بخوانید. ( کلیک کنید)

 

۱۶ تُن گوشت مرغ منجد در حال توزیع است

وی تصریح کرد: برای تنظیم بازار ۱۶ تُن گوشت مرغ منجد در حال توزیع است که روز گذشته ۲ تُن به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع شد، همچنین ۱۰ تُن دیگر در حال جذب است که قیمت برای  مصرف کننده ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون  ۱۵ تُن گوشت مرغ گرم، هشت تُن گوشت گوساله وارداتی، ۷۰ تُن شکر، پنج تُن خرمای ضیافتی، ۸ تُن قند توزیع شده است

اکبری با اشاره به کمبود شدید روغن جامد در شهرستان خوسف، گفت: برای این کالا درخواست ۵۰ تُن داده ایم اما تاکنون ۱۹ تُن تحویل و توزیع شده است

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۱۶ تُن برنج پاکستانی، ۱۱ تُن سیب و ۱۱ تُن پرتقال توزیع شد اما در وضعیت فعلی بازار کمبود روغن مایع و جامد را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید   افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک ‌های سواری ساخت داخل نهایی شد

منبع : شبستان

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها